statków pżm

Mariusz Rabenda

Zepchnięty na plażę wielki statek PŻM stał się atrakcją wschodniego wybrzeża USA

Zepchnięty na plażę wielki statek PŻM stał się atrakcją wschodniego wybrzeża USA

W piątek po południu miała się rozpocząć akcja ratunkowa uwolnienia statku PŻM, który silny wiatr zepchnął na mieliznę w okolicach Norfolk

PŻM odbiera nowe statki w Chinach

W piatek w chińskiej stoczni Xingang w Tianjin odbędzie się przekazanie Polskiej Żegludze Morskiej kolejnego masowca

Statek PŻM wpadł na mieliznę i zablokował wielki szlak żeglugowy [WIDEO]

Masowiec "Juno" należący do PŻM wpadł na mieliznę na rzece Świętego Wawrzyńca. 189-metrowa jednostka zablokowała szlak żeglugowy z Wielkich Jezior między Kanadą a USA.

Kotwica ze Szczecina dla toruńskiego kościoła. 12-tonowy prezent dla o. Rydzyka

Kotwica ze Szczecina dla toruńskiego kościoła. 12-tonowy prezent dla o. Rydzyka

później rząd Platformy Obywatelskiej, chciały komercjalizować PŻM, a my przeciwko temu protestowaliśmy, tylko Radio Maryja pozwalało nam mówić. Inne media były dla nas "zamknięte" - wspomina Kowalski. Tłumaczy, że kotwica to piękna pamiątka po statku. I symbol... - Bezpieczeństwa, stabilności

Polski statek uratował dwóch włoskich żeglarzy

i kapitanowi statku i armatorowi, czyli PŻM za to, że zgodził się, aby jednostka zeszła z kursu i popłynęła na pomoc - powiedział Gogol. Delia jest w rejsie z Brazylii na Islandię. Włosi albo popłyną też na Islandię, albo zejdą na ląd na Azorach.

Załoga polskiego statku uratowała na Atlantyku rozbitka

Załoga polskiego statku uratowała na Atlantyku rozbitka

- W czwartek, na wysokości wybrzeży portugalskich, polski statek m/s "Mazury" uratował żeglarza, który w sztormie stracił maszt swojego jachtu i dryfował na wpół zatopionym kadłubie swojej jednostki po otwartym oceanie - powiedział Gogol. Polski statek dowodzony przez kapitana żeglugi

CBA weszło do Polskiej Żeglugi Morskiej. Cel? Tajemnica

CBA weszło do Polskiej Żeglugi Morskiej. Cel? Tajemnica

. Zabrali komputery i telefony. Wcześniej to samo zrobili w prywatnych mieszkaniach pracowników armatora. Dział Spedycji jest niewielki. Liczy tylko pięć osób. Nazwa jest myląca wobec tego, czym się zajmuje. Zadania działu to zaopatrzenie statków armatora np. w materiały eksploatacyjne. - Nie zostaliśmy

Polski statek uratował karaibskiego rozbitka

łodzi. Po chwili zauważono rozbitka, który rozpaczliwie zaczął wzywać pomocy. Natychmiast ogłoszono alarm "człowiek za burtą" i statek podszedł do łodzi. Gdy łódź znalazła się przy burcie masowca, rozbitek desperackim skokiem rzucił się na reling statku, został pochwycony przez załogę i

30 tys. osób może nie zagłosować w wyborach prezydenckich. Duży problem naszych marynarzy

30 tys. osób może nie zagłosować w wyborach prezydenckich. Duży problem naszych marynarzy

banderami, m.in.: maltańską, cypryjską, panamską czy liberyjską. Są zarejestrowane za granicą, jako spółki, których właścicielem jest PŻM z siedzibą w Szczecinie. "Nasze statki spełniają wszystkie warunki, by przeprowadzić na nich wybory: PŻM ma siedzibę w Polsce, kapitan jest Polakiem, brakuje nam

PŻM z zyskiem, Szynkaruk też okay

PŻM z zyskiem, Szynkaruk też okay

We wtorek Rada Pracownicza PŻM przyjęła bilans przedsiębiorstwa za 2008 r. Przedsiębiorstwo osiągnęło w ubiegłym roku zysk netto w wysokości 50,253 mln zł. To o 2,5 mln zł więcej niż rok wcześniej. Pamiętać jednak trzeba, że PŻM jest bezpośrednio właścicielem zaledwie pięciu statków. Pozostałe 66

Dwa Szczeciny mogą pływać po morzach i oceanach

Dwa Szczeciny mogą pływać po morzach i oceanach

- 31 maja podpisaliśmy nowy kontrakt z chińską stocznią Xingang w Tianjin. Przedłużamy o cztery jednostki serię budowanych tam masowców. Bardzo nam ten rodzaj statków odpowiada. Świetnie został odebrany przez rynek - mówi Paweł Szynkaruk, dyrektor naczelny PŻM. Wcześniej zbudowane w Chinach masowce

Polskie statki uciekają przed "Gustavem"

Krzysztof Gogol, doradca dyrektora PŻM zapewnia jednak, że statkom nie grozi większe niebezpieczeństwo. Te, które stoją w porcie - wyjdą w morze, bo tak jest dla nich bezpieczniej, zaś "Wisła" poczeka, aż huragan ucichnie. Krzysztof Gogol zapewnił, że statki Polskiej Żeglugi Morskiej

PiS za dekomunizacją statku. Nie podoba się sierp i młot na kominie

PiS za dekomunizacją statku. Nie podoba się sierp i młot na kominie

Sprawa radzieckich symboli na pochodzącym z dawnego ZSRR statku "Ładoga" wraca niemal dokładnie w piątą rocznicę pierwszego sporu na ten temat toczonego na łamach "Gazety Wyborczej". Spytany wówczas o te symbole poseł Leszek Dobrzyński z PiS nazwał je "niesmacznymi"

Polski statek płynie ratować dwóch włoskich żeglarzy

Gdy katamaran wywrócił się, rozbitkowie nadali sygnał SOS. Na ratunek Włochom ruszyła jednostka Polskiej Żeglugi Morskiej MS. Delia. - Najbliżej znajdował się statek PŻM Delia, który zboczył z kursu i popłynął na ratunek - poinformował doradca dyrektora PŻM, Krzysztof Gogol. Polski statek popłynął

PŻM buduje w Szczecinie

To pierwszy kontrakt największego polskiego armatora z polską stocznią od dziesięciu lat. W tym czasie PŻM zlecała budowę statków w stoczniach chińskich oferujących ceny niższe nawet o 30 proc. od europejskich. Dlaczego teraz promy powstaną w Szczecinie? - To skomplikowane, zaawansowane technicznie

Boom na rynku żeglugowym

odnawia też statki. W najbliższych latach, w związku ze starzeniem się ich części, armator będzie musiał sprzedać na złom kilkanaście statków i zastąpić je nowymi. Mimo że najwyższe stawki frachtowe dotyczyły największych statków, których PŻM nie ma (tzw. cape-size) i tras pacyficznych, na których PŻM

PŻM chce zatrudnić stoczniowców

lat przyjmie do pracy od 300 do 500 pracowników morskich, w tym oficerów - mechaników i pokładowych - wyjaśnił Gogol. Stocznia Szczecińska w całej swojej historii zbudowała dla Polskiej Żeglugi Morskiej ponad 80 statków. Duża ich część wciąż pływa we flocie PŻM - największego polskiego armatora. Jego

PŻM inwestuje w nowe jednostki

oceanicznymi do portów na Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Szczeciński armator wozi tam głównie wyroby stalowe z Holandii (na potrzeby amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego), natomiast w powrotnych rejsach do Europy transportuje głównie zboże i produkty rolne. Obecnie pływają tam dwie grupy statków PŻM

PŻM kontra resort skarbu państwa - cd.

należy 80 statków. W roku 1999 bez zgody Ministerstwa Skarbu została przeniesiona do innej zależnej od PŻM spółki Polsteam Brokers. Dzięki temu zarząd PŻM "zwolnił się" z obowiązku uzgadniania decyzji majątkowych dotyczących Żeglugi Polskiej z resortem skarbu. W poniedziałek "

W rejs żaglowcem albo masowcem. Nie wierzysz?

Krzysztof Gogol, doradca dyrektora generalnego PŻM. - Można wynająć kabinę i wziąć udział w rejsie, np. na pokładzie masowca. Dużym powodzeniem cieszą się rejsy między Holandią a amerykańskimi Wielkimi Jeziorami. Pamiętać jednak należy, że statki pływają w sposób trampowy, czyli nieregularnie. Statek płynie

PŻM-owska złota akcja znów zmieni właściciela

wybuchła afera z APB, szefostwo PŻM ogłosiło, że głównym celem operacji ze złotą akcją było zabezpieczenie się przed wrogim przejęciem firmy i wyprzedażą statków. Ich zdaniem taką próbę podjął w kwietniu 1999 r. BIG Bank Gdański. Po zbyciu jednej akcji Żeglugi Polskiej PŻM przestał być jedynym udziałowcem

PŻM sama wybiera sobie szefa

na transakcję nie wydał zgody. PŻM inwestuje Chińska stocznia Xingang w Tianjin zbuduje dla PŻM kolejne cztery masowce o nośności 37,6 tys. DWT. Wartość kontraktu zastrzeżona jest tajemnicą handlową, ale wiadomo, że cena każdego ze statków będzie wyższa niż 17,5 mln dol. Tyle kosztowały cztery

PŻM: Menedżerowie "prywatnie" prywatyzują firmę?

jest przedsiębiorstwem państwowym, w którego skład wchodzi kilkanaście spółek. Najważniejsza z nich Żegluga Polska jest właścicielem 80 statków. W poniedziałek "Rzeczpospolita" ujawniła, że bez zgody udziałowców APB z gigantycznym majątkiem Żeglugi Polskiej (szacowanym na 700 mln dolarów

Walka o ster w PŻM

100 proc. należała do przedsiębiorstwa państwowego PŻM, stanowi najważniejszy podmiot Grupy PŻM. To ona faktycznie jest właścicielem wszystkich 81 statków grupy. Przed transakcją PŻM miał 100 proc. akcji w Żegludze Polskiej. ŻP była więc tzw. państwową osobą prawną. Po dokonaniu transakcji z 1,5 tys

Referendum na morzu

zdefiniowało polski statek jako "jednostkę pływającą pod polską banderą". "Takie określenie powoduje, że z 80 statków największego polskiego armatora - Polskiej Żeglugi Morskiej - tylko na ośmiu zostaną utworzone komisje referendalne" - poinformował rzecznik prasowy PŻM, Krzysztof Gogol

Akcja ze złotą akcją w PŻM

związane z szacowanym na 700 mln dol. państwowym majątkiem. Chodzi o akcję zależnej od PŻM spółki Żegluga Polska, w której są prawie wszystkie spośród ponad 80 statków armatora. Akcję tę Brzezicki sprzedał w 1999 r. - wbrew woli MSP - innej zależnej od PŻM spółce Polsteam Brokers. Transakcja uwolniła

Amsterdam: Greenpeace zatrzymała polski statek

statek przywiózł do Amsterdamu 33 750 ton węgla z Rosji. Jak podała agencja AFP, aktywiści Greenpeace twierdzili, że węgiel ma trafić do jednej z holenderskich elektrowni atomowych. - To nieprawda - zaprzecza Krzysztof Gogol, doradca dyrektora PŻM. - Jest przeznaczony dla odbiorcy niemieckiego. PŻM stale

Polska Żegluga Morska kupiła prom

. Po gruntownym remoncie, wczesną jesienią, wejdzie on na regularną linię. Po przejęciu przez armatora polskiego statek będzie nosił nazwę "Gryf". Jego operatorem będzie spółka promowa Unity Line. Załogę będą stanowili marynarze PŻM. "Kaptan Burhanettin Isim", czarterowany obecnie

Statek Polskiej Żeglugi Morskiej uratował rozbitków na Oceanie Spokojnym

Masowiec PŻM płynął z indonezyjskiego portu Tanjung-Bara w kierunku Malezji. Kilkanaście mil morskich od brzegu, w Cieśninie Makasar, polscy marynarze zauważyli tonącą, dryfującą jednostkę z grupą ludzi, którzy próbowali utrzymać się na nadbudówce. Rozpaczliwie wzywali pomocy. Kapitan polskiego

Wilk eksportowy

Największy armator Polska Żegluga Morska ma obecnie 71 statków, z których żaden nie pływa pod polską banderą. Załogi PŻM liczą zaledwie 2,5 tys. osób. Jednocześnie nigdy przedtem po morzach nie pływało tak wielu Polaków jak teraz. Piotr Masny, przewodniczący Związku Agentów i Przedstawicieli

Człowiekowi Rydzyka CBA nie straszne

ARP łączy wieloletnia znajomość. Szymoński jako wiceminister infrastruktury przeforsował wykreślenie z ustawy przepisu o konieczności konsultowania zatrudnienia na statkach ze związkami zawodowymi. Na tym zależało Brzezickiemu jako szefowi PŻM. Gdy Szymoński stracił posadę ministra, Brzezicki

NIK ujawnia nadużycia w państwowych spółkach i przedsiębiorstwach

mln zł strat. Przykłady? Polska Żegluga Morska powołała sześć spółek zależnych i pięć stowarzyszonych. Najważniejszą z nich jest Żegluga Polska, która zarządza ok. 80 statkami. Z kolei ta spółka weszła z udziałami w 94 kolejne spółki-wnuczki, które są zaangażowane w jeszcze następne firmy

Debata o Szczecinie - na wezwanie arcybiskupa

klasy toru do 9 metrów. Dla 99 proc. statków wpływających do Szczecina te 15 centymetrów nie ma żadnego znaczenia. Spłycenie toru byłoby (podkreślam: byłoby) problemem głównie dla portu w Policach i samych Zakładów Chemicznych Police, czego oczywiście też nie należy lekceważyć. Szczecin w sprawie toru

Powstanie "morskiego" resortu przesądzone

jednego ministra będą znacznie wydajniejsze" - pokreślił. Brzezicki liczy, że szefowi resortu uda się połączyć rozwój polskich armatorów z budową statków dla nich w polskich stoczniach. Wówczas byłoby możliwe stworzenie systemu podobnego do tego jaki mają Niemcy - twierdzi. Jak wyjaśnił, u naszych

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Najważniejsze informacje