praw konsumentów infolinia

Marcin Kozłowski

"Będę miał sprawę za Ubera". Urzędnicy zaczęli zastawiać pułapki na kierowców

"Będę miał sprawę za Ubera". Urzędnicy zaczęli zastawiać pułapki na kierowców

• Kierowca Ubera dostał wezwanie do krakowskiego ratusza• Mężczyzna ma złożyć wyjaśnienia dot. swojej działalności• Urząd Miasta w Krakowie: Ponad 60 podobnych spraw w tym roku

Klapki rozkleiły się po miesiącu. Z okularów wypadła śrubka. Polacy reklamują towary na potęgę

Podeszwa buta, która odkleja się zaledwie po miesiącu noszenia, prędkość internetu inna niż podana w umowie, czy też dodatkowe opłaty do rachunku za telefon. Konsumenci codziennie spotykają się z niekompetencją, a nawet niechlujstwem ze strony przedsiębiorców. Składają więc reklamacje. Jak podał UOKiK, w ubiegłym roku rzecznicy konsumentów pomogli Polakom 443 tys. razy

Porozumienie Zielonogórskie zamyka gabinety. Prezes UOKiK: Analizujemy, czy złamano prawo

Sprawę zamkniętych przychodni zamierza zbadać Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Analizujemy, czy złamano ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów - stwierdził prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Adam Jasser.

UOKiK zlecił kontrolę sklepów. Aż w 70 proc. zakwestionowano jakość mrożonych ryb

UOKiK zlecił kontrolę sklepów. Aż w 70 proc. zakwestionowano jakość mrożonych ryb

oznakowania, jakości i bezpieczeństwa produktów można zgłaszać w wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej. Ponadto bezpłatną pomoc w dochodzeniu swych praw uzyskamy od powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów. Bezpłatna infolinia: 800 889 866. Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą

Co zrobić, gdy sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji? Strzał w stopę operatora

jego podstawą może być tylko uzasadnienie pisemne. Co zrobić, gdy sprzedawca nie przyjmie reklamacji? Pan Marek powinien teraz zgłosić się do rzecznika praw konsumentów. Kontakt do niego można znaleźć na stronie UOKiK, gdzie jest specjalna wyszukiwarka. Można też zadzwonić na bezpłatną infolinię

Szukasz pracy przez serwis Karierowo.com? Uważaj, będą wysyłali żądania zapłaty

Szukasz pracy przez serwis Karierowo.com? Uważaj, będą wysyłali żądania zapłaty

poszkodowany przez portal konsument może dochodzić swoich praw indywidualnie. Sugeruje kontakt z jedną z organizacji konsumenckich: Stowarzyszeniem Konsumentów Polskich, Federacją Konsumentów lub powiatowym rzecznikiem konsumentów, bezpłatną infolinią konsumencką 0 800 007 707 lub internetowym centrum porad

Awantura o garnki na pokazie Eco-Vital. Interweniowała policja

Awantura o garnki na pokazie Eco-Vital. Interweniowała policja

Stasicki, miejski rzecznik praw konsumentów w Rzeszowie. - Otrzymujemy bardzo dużo skarg na firmy, które zajmują się sprzedażą poza lokalem przedsiębiorstwa. Ludzie do domu wracają i się orientują, że to, co kupili, wcale nie jest im potrzebne. W takich sytuacjach w ciągu 10 dni trzeba wysłać do firmy

UOKiK sprawdza umowy RWE z klientami

indywidualnych. Poinformowała jednocześnie, że spółka RWE nie narusza praw konsumentów. "Chcemy przyczynić się do wyjaśnienia tej sytuacji. Jesteśmy w kontakcie z UOKiK i przekażemy szczegółowe informacje na temat sposobu zawierania umów z naszymi klientami" - powiedziała PAP. "Mamy nadzieję, że

Chwilówkowe oszustwo telefoniczne. Dali się nabrać, muszą spłacić dług

Chwilówkowe oszustwo telefoniczne. Dali się nabrać, muszą spłacić dług

dowolnym oddziale banku lub przez samodzielny kontakt z infolinią banku. Porady poszkodowani mogą szukać również u miejskiego rzecznika praw konsumentów oraz w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Podniebni piraci - linie lotnicze Wizz Air grają nie fair

Podniebni piraci - linie lotnicze Wizz Air grają nie fair

utraty biletu - podkreśla. Z kolei Maciej Chmielowski rzecznik prasowy UOKiK, informuje nas, że przeciwko Wizz Air Urząd wszczął postępowanie. - Przewoźnik narusza prawa chroniące interesy konsumentów - wyjaśnia. Jedną z kontrowersji według Urzędu są opłaty pobierane za rozmowy przez infolinię np. w

KE ma informować kibiców Euro 2008 o ich prawach

KE ma informować kibiców Euro 2008 o ich prawach

- Konsumenci w UE mają wiele praw. Poznajcie je i korzystajcie z nich! Chcemy, aby kibice mieli jak najlepsze wrażenia z wyjazdu na Euro 2008, a wyjaśnienie im ich praw konsumenckich na pewno w tym pomoże - oświadczyła unijna komisarz ds. konsumentów, Meglena Kunewa. KE ogłosiła w czwartek, że

Tysiące wściekłych klientów nC+ chce wypowiedzieć umowy. Dyrektor marketingu rozstał się z firmą

Tysiące wściekłych klientów nC+ chce wypowiedzieć umowy. Dyrektor marketingu rozstał się z firmą

przeanalizowania pod kątem zgodności z prawem i ewentualnych naruszeń praw konsumentów. Spodziewamy się, że stanowisko w sprawie będziemy mieli wypracowane nie wcześniej niż w dniu 4 kwietnia 2013 r. - dodaje Sałagan. To znaczy, że sprawa powinna zostać przez urząd wyjaśniona jeszcze przed 19 kwietnia, czyli

Co czeka polskiego konsumenta

Konsumentów. Wcześniej planowano, że infolinia konsumencka powstanie w połowie 2003 roku. Teraz ma ruszyć wraz z całym centrum, na przełomie stycznia i lutego 2005. Rzetelne informacje dla konsumentów, efektywne stosowanie prawa i usunięcie zagrożeń wobec konsumentów - np. niebezpiecznych produktów czy

Wzywali do zapłaty za porno w sieci. Jest śledztwo

Wzywali do zapłaty za porno w sieci. Jest śledztwo

, a przede wszystkim przesłuchania świadków. "Kancelaria Prawa Własności Intelektualnej Lex Superior" mieści się w Gdańsku, przy ul. Jaśkowa Dolina 132. Spółka zarejestrowana jest na dwóch mężczyzn - Jacka Kwiatkowskiego (prezes zarządu) i Rafała Górskiego. Obaj są niedostępni - nie

Tanie podróżowanie, czyli kalendarzowa ruletka

Tanie podróżowanie, czyli kalendarzowa ruletka

ostatnio masowo - twierdzi Marek Janczyk, poznański rzecznik praw konsumenta. Pasażerowie, którym odwołano lub przełożono lot, mają prawo nie tylko do zwrotu kosztu biletu, ale nawet do odszkodowania - do 600 euro. Mówi o tym rozporządzenie Unii Europejskiej, które weszło w życie już w 2005 r. - Kwestia

UOKiK: Tylko jeden na tysiąc klientów wie, jak złożyć reklamację

powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów. Ich adresy znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl) W przypadku problemów z przewoźnikami lotniczymi można także zwrócić się do Komisji Ochrony Praw Pasażerów Lotniczych, działającej przy Urzędzie

OLT Express od jutra odwołuje wszystkie loty samolotami ATR

, że takie warunki postawił linii inwestor, który jest zainteresowany wykupieniem udziałów w OLT Express. Nie chciał jednak zdradzić szczegółów negocjacji w tej sprawie. Zawieszone zostały także wszystkie operacje lotnicze linii z lotniska w Pyrzowicach. Pasażer ma prawo do odszkodowania Pasażerowie

Spółka Okienko Kasowe wystąpiła o upadłość

, poznański rzecznik praw konsumenta. Klienci mogą się za to ubiegać o odszkodowanie, jeśli np. z tytułu nieopłaconych rachunków energetyka odcięła prąd lub gdy bank zabrał kredyt. Upadła spółka była zrzeszona w Izbie Gospodarczej Przedsiębiorstw Finansowych i ubezpieczona na kwotę 1,2 mln zł. Jednak dziś

Trudno się "rozwieść" z polskimi firmami

niektórych praw konsumentów z umowy zawartej na odległość można zrezygnować w ciągu 10 dni od jej zawarcia. Tu jednak - tłumaczono - nie zawierano nowej, tylko... aneks do starej. - Luka prawna - wścieka się pan Patryk. - Może budzić wątpliwości, czy telefoniczne przedłużenie istniejącej umowy jest

Jak działa sprzedaż bezpośrednia? [7 KROKÓW]

przypadku jakichkolwiek problemów radzę zwracać się do lokalnych rzeczników praw konsumenta - zachęca Gąsiorowska. Nadal jesteśmy ciekawi waszych opinii i doświadczeń związanych ze sprzedażą bezpośrednią. Piszcie: kosma.zatorski@agora.pl

Wymarzony urlop koszmarem? Uważaj na last minute

organizatora. Warto wiedzieć, że jeśli nie ustosunkuje się do skargi w terminie 30 dni od jej złożenia, przyjmuje się, że uznał ją za uzasadnioną. Samolot, bagaż - prawa w powietrzu i na lądzie - Należy pamiętać, że konsument ma prawo do wystąpienia o odszkodowanie za zniszczenie, uszkodzenie, opóźnienie lub

W środę głosowanie w PE nad pakietem telekomunikacyjnym

rolę opiniotwórczą. BERT ma wspierać Komisję Europejską i krajowe organy regulacyjne w zapewnieniu praw konsumentów na rynku telekomunikacyjnym we wszystkich państwach UE. Byłby też ciałem doradczym w przygotowywaniu nowych przepisów unijnych dotyczących tego rynku. W jego skład miałoby wejść

Robił zdjęcia bananów w Carrefourze. Ochrona: Kasuj to!

Robił zdjęcia bananów w Carrefourze. Ochrona: Kasuj to!

Wojciech. A że jest studentem prawa, ów przypadek wykorzystał do prawniczej analizy, która może się przydać innym klientom. Zakazy fotografowania wciąż próbują egzekwować różne sklepy. Niedawno klientka warszawskiej księgarni Traffic sfotografowała okładkę magazynu literackiego, bo chciała wysłać sms-em

Firma Profi wycofała większość pasztetów z dioksynami

, które już trafiły do konsumentów. W tej sprawie działa infolinia oraz serwis internetowy, gdzie można sprawdzić, czy dany produkt jest bezpieczny. Pasztety trzeba było wycofać nie tylko z krajowego rynku, ale także zagranicznych. 5,6 proc. wadliwej partii wyeksportowano - głównie do Wielkiej Brytanii i

Parlament Europejski przyjął tzw. pakiet telekomunikacyjny

Europejskich Regulatorów Telekomunikacji, tzw. BERT (ang. Body of European Regulators in Telecommunications). W jego skład mieliby wejść przedstawiciele 27 krajowych organów regulacyjnych. BERT ma wspierać Komisję Europejską i krajowe organy regulacyjne w zapewnieniu praw konsumentów na rynku

To już pewne: Tańszy roaming dopiero jesienią

miesiąca - czyli zapewne na przełomie sierpnia i września. Będą mieli także prawo wybrać inne proponowane przez operatora taryfy, jeśli uznają je za lepsze. Im szybciej to zrobią, tym szybciej zaczną korzystać z tanich stawek. "Dużo zależy od dobrej woli operatorów i aktywności konsumentów"

Nadal będziemy kupować kota w worku

prawie telekomunikacyjnym. - Nowe prawo zawiera szereg zapisów korzystnych dla konsumenta i z pewnością można by te zapisy rozszerzyć, tak by nie stawać w opozycji do prawa Wspólnoty, a jednocześnie zapewnić abonentom lepszą jakość usług - mówi Jacek Strzałkowski. Chodzi o to, że nowe prawo szybko nie

Nie zamawiaj w sieci towaru "niedostępnego"

do nas Adam, który na forum Elektroda opisał dokładnie, jego spotkanie z firmą www.empire-audio.eu. Ponad pół roku czeka na zwrot pieniędzy. O sprawie poinformował Rzecznika Praw Konsumenta, a ten skierował sprawę do sądu. Całą sytuacje można przeczytać w specjalnym temacie na forum.

UOKiK pyta TP SA o obowiązkowy abonament

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował w czwartek o wszczęciu postępowania antymonopolowego wobec TP SA w dwóch sprawach. Po pierwsze, badane jest łączenie przez TP SA standardowych planów taryfowych z dodatkowymi usługami. Konsumenci prócz samego abonamentu muszą jeszcze opłacać inne

Chcesz przenieść konto do konkurencji? Sprawdź jak bank ci pomoże

Choć unijne prawo, nakazujące bankom, by pomagały klientom w przenoszeniu bankowych rachunków, zacznie obowiązywać dopiero od stycznia, to wiele banków już dziś obiecuje, że załatwi klientowi konkurencji wszystkie formalności związane z transferem konta Choć na internetowych forach aż roi się od

Banki: Grad świątecznych promocji i pułapek

Bankowcy tradycyjnie będą nam wciskać do kieszeni pożyczki gotówkowe i karty kredytowe. Przy okazji zastawią mnóstwo finansowych pułapek Szybkie kredyty gotówkowe to tegoroczny hit. Tylko do końca września wzięliśmy z bankowych skarbców rekordową kwotę prawie 8 mld zł żywej gotówki. Tyle ile w

Plaga oszustw telekomunikacyjnych

Kanciarze są na fali i idą z duchem czasu - ostrzega brytyjski magazyn konsumencki "Which?". Aby oszacować skalę rozmaitych oszukańczych przedsięwzięć wymierzonych w przypadkowych konsumentów, przebadał on w zeszłym roku reprezentatywną próbę ponad tysiąca osób. Wyniki opisane w piątek

1 grudnia. Dziś kolej staje na głowie

samorządów wojewódzkich. Zmiany z pozoru bagatelne będą miały znaczące skutki dla wielu ludzi. Czy zawsze nowe znaczy lepsze Jak piszą użytkownicy forum Gazeta.pl, najbardziej obawiamy się bałaganu i braku rzetelnej informacji. Gość: "Zadzwoniłem na infolinię z pytaniem czy nie będzie problemu z

Własna taryfa dla każdego Kowalskiego

połączenia z inną grupą, np. kolegami z pracy. Futurologia? - Nic podobnego - zastrzega Jerzy Kubasik, analityk rynku telekomunikacyjnego z Politechniki Poznańskiej. - To kierunek, w którym zmierza telefonia komórkowa. Rynek jest coraz bardziej konkurencyjny: prawie każdy Polak ma już telefon komórkowy, a do

Outsourcing - przeklęte słowo kampanii w USA

model luksusowego samochodu sportowo-terenowego Chevrolet Equinox. Kampania została niemiłosiernie wykpiona. I to nie dlatego, że hasło brzmi pompatycznie. Chodzi o to, że ten chevrolet prawie w całości jest produkowany w Kanadzie, a silnik sprowadza się z Chin. Pod koniec marca do Detroit, gdzie

Uwaga na telenaciągaczy! Wielu dało się nabrać

różnymi pytaniami i wątpliwościami na temat podszywania się innych operatorów pod sprzedawców TP". Firma uruchomiła nawet infolinię (800 500 005), na której można zgłaszać nadużycia. - Nasilenie nastąpiło w drugiej połowie 2011 r. Nadużycia polegają w szczególności na podrabianiu podpisów

Awaria Cyfrowego Polsatu? Cała Polska ma "błąd 09"

błędu 09, czyli "problem z kartą". Nie wiem, ilu jest użytkowników tego zestawu, ale na pewno wielu - napisał Alertowicz z Wielkopolski - Nie można liczyć na zablokowaną infolinię, a serwis internetowy ledwo działa. Użytkownicy CP użalają się na forach internetowych. Jesteśmy bezradni - żalił

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Najważniejsze informacje