ntw

Tomasz Bielecki, Moskwa

Dlaczego zginął dziennikarz rosyjskiej stacji NTW

Dlaczego zginął dziennikarz rosyjskiej stacji NTW

Reporter śledczy rosyjskiej telewizji NTW został w niedzielę zamordowany w Moskwie. Choć zabójstwo prawdopodobnie miało "zwykłe" kryminalne przyczyny, to postawiło na nogi niemal wszystkie rosyjskie media

CNN w NTW

Władimir Gusiński sprzedaje Tedowi Turnerowi swoje akcje telewizji NTW, którą usiłują sobie podporządkować władze rosyjskie. Czy mimo tych zakusów twórca CNN ma szansę na przejęcie pełnej kontroli nad NTW? Niewykluczone

Moskwianie bronią NTW

Około 10 tys. ludzi demonstrowało w sobotę w centrum Moskwy w obronie telewizji NTW i wolności słowa. Wydaje się jednak, że w najbliższych dniach jedyny niezależny ogólnorosyjski kanał ostatecznie przejdzie pod kontrolę państwa

Szturm na NTW

Ponoć już przed tygodniem Inspekcja Podatkowa Centralnego Okręgu Moskwy zwróciła się do sądu arbitrażowego z wnioskiem o ogłoszenie bankructwa - jej zdaniem - niezdolnych do opłacania podatków telewizji NTW i telewizji NTW Plus, wydawnictwa "7 dni" (m.in. dziennik "Siegodnia"

Gra na zwłokę w sprawie NTW

W piątek w centrali Media Mostu, holdingu Władimira Gusińskiego, który założył NTW, spotkali się przedstawiciele stron konfliktu o kanał. Z jednej strony ludzie Gazpromu, posiadacza największego dziś pakietu akcji telewizji, który uważa się za gospodarza kanału. Z drugiej - dotychczasowi pracownicy

Za kołem podbiegunowym otwarto pierwszy meczet

montowano na miejscu. Na miejscu zbudowano też minaret. Terytoria Północno-Zachodnie leżą w środkowej części północnych obszarów Kanady. Północną granicą NTW są wybrzeża Morza Arktycznego. Terytoria te, ze względu na wiele bogactw naturalnych (m.in. złoto, diamenty, gaz ziemny) oraz niską gęstość

Rosja: "Ukradli kraj". Znikający film z YouTube

Rosja: "Ukradli kraj". Znikający film z YouTube

sam Putin. To słynne dla Rosjan zdanie, symbol arogancji władzy, ówczesny prezydent wypowiedział w rozmowie z Larrym Kingiem. Dziennikarz CNN spytał Putina co tak naprawdę stało się z łodzią podwodną Kursk. W zakwestionowanym przez telewizję filmie jest zaledwie kilka sekund z anteny NTW. Ale to

Nowe dowody na zbrodnie Łukaszenki

- opowiadał w NTW Nowiczak. Według niego na zajęciach politycznych Pawluczenka opowiadał, że specnaz to kleszcze, za pomocą których wyrywane są gwoździe przeszkadzające Łukaszence siedzieć w prezydenckim fotelu. Słowa byłego żołnierza specnazu o "szwadronach śmierci" potwierdzają wcześniejsze

Mer Moskwy broni się i kontratakuje

Skandal wokół mera, który od 18 lat niepodzielnie rządzi stolicą, nabiera tempa. Kontrolowane przez państwo stacje telewizyjne chórem oskarżają nietykalnego do tej pory urzędnika o nadużycia, lekceważenie mieszkańców, kryminalne rozprawy z przeciwnikami. Najdalej poszła telewizja NTW, która w dwóch

Handlarz bronią oskarża USA: "Proces był jak za inkwizycji. 12 przysięgłych z wypranymi mózgami"

Handlarz bronią oskarża USA: "Proces był jak za inkwizycji. 12 przysięgłych z wypranymi mózgami"

amerykańskich i dostarczanie wsparcia materialnego i broni organizacjom terrorystycznym. Sam bohater procesu zapewnia w rozmowach z rosyjskimi mediami, że jest niewinny. Wywiad z Butem przeprowadzony przez telewizję NTW opisała agencja Interfax. Wiktor But: Mój proces przypominał działania inkwizycji W rozmowie

"Rosja chce dusić Łukaszenkę do końca". Medialna wojna między Rosją i Białorusią

"Ojciec Chrzestny" to dwuczęściowy film, który pokazała prorządowa rosyjska stacja NTW. - Pokazały one prezydenta Łukaszenki jakiego za żadne skarby Rosja nie chciała widzieć wcześniej. Nie chcieli widzieć morderstw politycznych, ugniatania opozycji, postępków wobec mediów niezależnych. A

Powrót rosyjskiej "Szóstki" na antenę

Perypetie dziennikarzy założonej przez Władimira Gusińskiego niezależnej telewizji NTW rozpoczęły się, kiedy w kwietniu ubiegłego roku kanał został przejęty formalnie przez Gazprom, a w rzeczywistości podporządkowany Kremlowi. Większa część zespołu skupiona wokół Kisielowa, dyrektora stacji i

Gusiński nie jest aniołem

Na początku kwietnia ten zespół stale pokazywał się na ekranie, mówiąc w swoim własnym imieniu. I okazało się, że mamy do czynienia z ludźmi powtarzającymi tylko sztampowe hasła, za to niezdolnymi do dyskusji i dialogu. Rozumiejąc, że pełne rozczulanie się nad szefami i pracownikami NTW wygląda na

Tajny dekret Władimira Putina. 300 dziennikarzy dostało medale za "obiektywne relacjonowane wydarzeń na Krymie"

Tajny dekret Władimira Putina. 300 dziennikarzy dostało medale za "obiektywne relacjonowane wydarzeń na Krymie"

. Powołując się na swoje źródło, Wiedomosti podają, które redakcje zostały szczególnie docenione przez Putina. Około setki nagrodzonych to przedstawiciele kompanii WGTRK, ponad 60 jest z Kanału 1. Po kilkadziesiąt medali trafi do redakcji NTW, Russia Today i Life News. Pominięci zostali natomiast dziennikarze

Rosja: Mimo żałoby państwowe telewizje nadawały reklamy

przeciwnym wypadku ponieślibyśmy dotkliwe konsekwencje finansowe, do czego nie można dopuścić w obecnej sytuacji na rynku reklamowym - tłumaczy na łamach gazety rzeczniczka NTW Maria Bezborodowa. NTW należy do państwowego koncernu Gazprom. Dlatego widzowie takich kanałów jak Pierwyj, Rossija czy NTW nadal

Jak Rosja ocenia Andrzeja Dudę? Minus za Smoleńsk i Lecha Kaczyńskiego. Plus za eurosceptycyzm

Jak Rosja ocenia Andrzeja Dudę? Minus za Smoleńsk i Lecha Kaczyńskiego. Plus za eurosceptycyzm

stereotypów, wzajemnie korzystnych stosunków z naszymi najbliższymi sąsiadami, do których zaliczamy również Polskę". A to niejedyne jaskółki zwiastujące zadowolenie rosyjskiego rządu z wyboru Polaków. NTW: "Rosja ma nadzieję na dialog z Dudą" Dziś o trafnym wyborze Polaków rozpisują się też

Pożar w rosyjskim arsenale rakietowym

twierdzą, że okolicznym mieszkańcom nie groziło niebezpieczeństwo i żadna z płonących rakiet nie wyleciała poza teren magazynów. Natomiast telewizja NTW i inne media, powołując się na naocznych świadków, informują, że rakiety wzbijały się w powietrze, a jedna z nich przeleciała ok. 5 km nad pobliskimi

Rosyjska Cerkiew za ograniczaniem ilości seksu w telewizji

Oburzenie prawosławnych hierarchów wywołał zwłaszcza sylwestrowy program telewizji NTW, w którym pokazywano - jak głosi komunikat patriarchatu - "sceny jawnie erotyczne i homoseksualne". Hierarchowie, którzy już przed kilku laty wydali walkę "inwazji homoseksualizmu na Rosję"

Wybuch w Moskwie - film już w mediach [WIDEO]

Wybuch w Moskwie - film już w mediach [WIDEO]

Moment wybuchu zarejestrowała kamera przemysłowa. Film pokazała telewizja NTW. Krótko potem trafił do internetu: "Rossijskaja Gazieta" dotarła do informacji o tym, że służby specjalne wiedziały o przygotowywanym ataku terrorysty-samobójcy, ale poszukiwały zamachowca w innych rejonach

Białoruska telewizja nostalgicznie o ZSRR

Pierwszy odcinek serialu, zatytułowany "Byli sobie ludzie", zostanie poprzedzony wywiadem prezydenta Alaksandra Łukaszenki dla rosyjskiej telewizji NTW, nadanym bezpośrednio po dzienniku na pierwszym kanale białoruskim. Jak zapowiada telewizja na swoim portalu internetowym, prezydent

Powtórne przyjście Kaszpirowskiego

Co o tym sądzisz? Napisz: listydogazety@gazeta.pl Kaszpirowskiego w sobotę pokazała należąca do Gazpromu telewizja NTW, przypominając, że psychoterapeuta z prowincjonalnej Winnicy stał się sławny w całym ZSRR w 1989 r., kiedy na odległość znieczulił dwie kobiety operowane w Kijowie. Jedna z nich

Kolejny wypadek na rosyjskim atomowym okręcie podwodnym

"Awaria techniczna" była powodem eksplozji, do jakiej doszło tydzień temu na pokładzie rosyjskiego okrętu podwodnego na Dalekim Wschodzie. Informację o awarii ujawniła w sobotę prywatna telewizja NTW, która nadała reportaż z pogrzebu zabitego w wypadku marynarza. Według źródeł wojskowych

Rosjanie tropią al Kaidę w Czeczenii

- mówił rosyjskiej telewizji NTW. Ujawnił, że niedawno na granicy z Azerbejdżanem Rosjanie aresztowali Abu Muschaba, który próbował wydostać się z Czeczenii. Pochodzi z Algierii, ale miał prawo pobytu w Wlk. Brytanii. Jego zadaniem było szkolenie terrorystów, którzy zorganizowali ostatnie zamachy w Rosji.

Kto zaatakował Moskwę

wysokie odszkodowania. 40 rannych jest wciąż w stanie krytycznym. Rosyjskie telewizje zawiodły Reakcja ogólnorosyjskich kanałów telewizyjnych na zamach była kompromitująca. Kanał Pierwszy, Rossija i NTW poinformowały o tragedii - i to zdawkowo - dopiero dwie godziny po eksplozji. Jeden z rosyjskich

Aresztowano dyrektora finansowego Media Mostu

Prokuratura Generalna Rosji aresztowała we wtorek Antona Titowa, dyrektora finansowego holdingu Media Most. Prokuratura ma dziesięć dni, by postawić mu zarzuty, inaczej Titow wyjdzie z aresztu. Szef telewizji NTW, należącej do Media Mostu, Jewgienij Kisielow powiedział, że aresztowanie, podobnie

Rosyjskie media rozjeżdżają wybory na Ukrainie: "Profanacja", "psychologiczny nacisk". A ich MSZ? "Były legalne"

politologa Aleksieja Muchina. "To profanacja legalnych wyborów" - dodał Muchin. Prorządowe media opisywały też nieprawidłowości, jakich dopuściły się komitety wyborcze. Prokremlowska telewizja NTW opisała próby organizowania tzw. karuzeli wyborczej, która polega na niezgodnym z prawem

Ambitne kino w rosyjskiej TV

satelitę. W Rosji działają już płatne kanały filmowe. Najpopularniejszy - NTW Plus - ma 270 tys. abonentów. Dla wielu Rosjan mieszkających poza miastami z siecią kin to jedyna szansa na kontakt z bieżącymi produkcjami. Działa też kanał Kinozał13. - Trzy lata jego działalności pokazały, że to niszowy, ale

Putin w telewizji mógł zszokować Rosjan

Korespondent telewizji NTW zganił Polaków, bo jego zdaniem Putin "mógł liczyć na powściągliwość gospodarzy". W naszym kraju jednak, jak zapewnił telewidzów dziennikarz, "przywykli malować historię jednym kolorem". Telewizja Rossija, która obok Pierwszego Kanału jest jedynym

Miedwiediew odradza NATO rozszerzenie o Gruzję

Prezydent Rosji w wywiadzie, który wyemitowała wczoraj rosyjska telewizja NTW, wrócił do jednego z najboleśniejszych dla Rosjan tematów polityki zagranicznej, jakim jest rozszerzanie NATO o kraje byłego bloku radzieckiego i obszar poradziecki. - Uważamy, że zaciąganie Ukrainy i Gruzji do bloków

Kaloryfery we Władywostoku pękają z zimna

We Władywostoku zamarzają i pękają kaloryfery w mieszkaniach - podaje internetowa strona telewizji NTW. Katastrofa zaczęła się w środę, gdy zepsuł się taśmociąg dostarczający węgiel do elektrowni węglowej. Temperatura w Kraju Nadmorskim w niektórych rejonach spadła już do 43 stopni poniżej zera

Rosja spiera się o los dziecka

upomniała się więc przed sądem o Saszę. Reportaż o Saszy z rosyjskiej telewizji NTW: Sąd orzekł, że dziecko ma pojechać z matką, wierząc zapewnieniom przedstawiciela ambasady rosyjskiej, iż dziewczynka w Rosji będzie żyć w komfortowych warunkach. Portugalskich opiekunów, którym trudno było rozstać się z

Putin poszedł do sklepu: Jest za drogo!

twierdzi "KP") zauważył rosyjski premier. Wizytę premiera relacjonowało wiele rosyjskich mediów. W tym telewizja NTW: Później na naradzie rządowej Putin tłumaczył ministrom, ze marże handlowe w cywilizowanych państwach nie są tak wysokie jak w jego kraju. - W tych warunkach dochody ludności

Niech Oleg będzie ostatni

- Program 1 i NTW - pokazały wczoraj krytyczne reportaże o merze Chimek Władimirze Strielczence, który wcześniej uważany był za nietykalnego. Zdaniem ekspertów to przygrywka do jego rychłej dymisji. W ten sam sposób kilka miesięcy temu Kreml szykował grunt pod usunięcie wszechwładnego mera Moskwy Jurija

Rosyjskie media: PiS już wydał werdykt

Federalne kanały telewizji rosyjskiej poświęciły dużo uwagi niedzielnym uroczystościom w Smoleńsku i Katyniu, dokąd równo sześć miesięcy po katastrofie samolotu prezydenta Polski przyjechały rodziny ofiar Obszerne relacje w swych głównych wydaniach programów informacyjnych pokazały NTW i Rossija

Komuniści chcą rehabilitacji zbrodniarzy z Katynia

polecenie Kremla, lecz dla telewizji NTW, która na jej podstawie nakręciła sensacyjny film. Wiadomo, że te dokumenty nigdy nie znajdowały się w archiwum. Iliuchin upiera się jednak, że - jak to nazwał - polsko-goebbelsowska wersja, zgodnie z którą winni zbrodni katyńskiej są przywódcy ZSRR, opiera się

Gazprom kupuje gazety dla przyjaciół

rosyjskiego Związku Wydawców Prasy Periodycznej. Do Gazpromu należą już tak popularne rosyjskie media jak dziennik "Izwiestia", telewizja NTW i radio Echo Moskwy. Grigorij Bieriozkin, dla którego Gazprom kupuje "Komsomolską Prawdę", zbił fortunę głównie na transakcjach z gazowym gigantem

Nacjonalistyczne "rajdy na nielegałów" i patrole emerytów na ulicach. Rosja walczy z imigrantami

trzydzieści osób. Mają tam wszystko, co niezbędne do codziennego funkcjonowania: meble, komputery, urządzają łazienki i toalety. - Policja wie o wszystkim, tylko po prostu nie chce działać - mówi w reportażu telewizji NTW Iwan Ponomarenko, aktywista Tarczy Moskwy. Sugeruje, że przyczyną mogą być łapówki

Rosja: Zablokowany Media Most

stanie się gospodarzem należącej dziś do holdingu telewizji NTW. A jako że Gazprom jest podporządkowany państwu, najbardziej prestiżowy kanał rosyjskiej telewizji przejdzie pod kontrolę Kremla (do wykupienia długów NTW wzywała wcześniej Jelena Bonner, wdowa po Andrieju Sacharowie, i Aleksiej Simonow

Rosja: poprawka do ustawy o mediach

, RTR, NTW i TW-6. Taka poprawka jest skierowana przeciwko tylko jednemu człowiekowi - Borysowi Bierezowskiemu, który jako posiadacz paszportu izraelskiego (ma podwójne obywatelstwo) będzie się musiał pozbyć części akcji kanału TW-6. Jeśli Rada Federacji zatwierdzi decyzje Dumy, a prezydent podpisze

Aerostar dla polskiej armii. "MON wybrał samolot najtańszy i najsłabszy"

- mówią zgodnie Hypki i Kiński. - W przetargu startowały też Hermes i Searcher, które są z wyższej półki. Hermes jest wyposażony też w rozpoznanie radioelektroniczne i systemy zagłuszania - mówi o kontrkandydatach Aerostara Andrzej Kiński z "NTW". 12 godzin w powietrzu: w dzień i w nocy Jeden z

Łukaszenka złamał Rosję

prawdziwej wojny propagandowej, którą Moskwa wytoczyła sąsiadowi. Kontrolowana przez państwo telewizja NTW nadała serię reportaży "Chrzestny Bat'ka" (nawiązanie do "Ojca chrzestnego"), w których oskarżała Łukaszenkę o wszelkie grzechy z rozpustą, handlem bronią i morderstwami politycznymi

"To technologiczny skok dla Rosjan, ale pozostają zacofani"

ekspert z "NTW". "MiG-ów-29 już nie da się dłużej sprzedawać" - Pojawienie się tego samolotu było konieczne ze względów handlowych. To, co Rosjanie sprzedają do krajów trzeciego świata pokazuje, że pod względem elektroniki, czy uzbrojenia, są zacofani. A produkcji na bazie MiG-29, czy

Miedwiediew: Rozpoczynamy prace nad nową generacją pocisków nuklearnych

- Oczywiście, że będziemy pracowali nad nowymi systemami zbrojenia, takimi jak rakiety - powiedział prezydent. Deklaracja Miedwiediewa padła w trakcie wywiadu przeprowadzanego dla trzech telewizyjnych kanałów m.in. NTW i rosyjskiej telewizji państwowej. Oświadczenie polityka może być traktowane

Szpiedzy szukają nowego domu

wydanie Amerykanom agentów Moskwy. Trudno powiedzieć, co dalej będzie z Wasilenką, byłym oficerem KGB, jednym z dowódców ochrony telewizji NTW. On nie siedział za szpiegostwo, tylko za nielegalne posiadanie broni oraz amunicji, i amerykańskie służby specjalne nie mają obowiązku się nim opiekować. A o

MON: Polska ma 27 samolotów F-16, z których 23 są sprawne

Siłach Powietrznych". "To jest nowa maszyna, którą się dopiero poznaje, na której uczą się piloci, na której uczą się technicy" - mówił. W ocenie eksperta NTW, nigdy nie jest tak, że 100 proc. samolotów danego typu jest sprawnych. "Zawsze coś na jakimś egzemplarzu musi szwankować, to

Rosyjska opozycja chce karać apologetów Stalina

To reakcja na oficjalne zapowiedzi ścigania za "negowanie wkładu ZSRR" w zwycięstwo nad Niemcami. Temperaturę i tak zawsze emocjonalnej dyskusji o historii Rosji podniósł film Aleksieja Piwowarowa "Nieznana bitwa Georgija Żukowa" pokazany na kanale NTW 23 lutego, kiedy kraj

MON kupi rakiety dla marynarki za 420 milionów

oferty Bumaru wydaje się zbyt wysoka - powiedział naczelny "NTW". Pociski RBS wskazywano w ciemno - Pociski RBS jeszcze pod koniec ubiegłego roku wskazywano w ciemno jako wyposażenie NDR. Jednak rada do spraw uzbrojenia po konsultacjach z biurem antykorupcyjnym nie zezwoliła na zakup bez

Moskwa: FSB kontra obrońcy praw człowieka

. Zapowiedzieli wytoczenie procesów o zniesławienie trzem największym kanałom TV w Rosji kontrolowanym przez Kreml (Rosija, Kanał Pierwszy i NTW). Rozważają podanie do sądu samego Putina. - Nie bierzemy pieniędzy od szpiegów, lecz od zachodnich rządów i organizacji pozarządowych - tłumaczy Ludmiła Aleksiejewa z

Czarna przyszłość rosyjskich jasnowidzów

latach przerwy próbował znów zagościć w eterze i występował przez jakiś czas regularnie w NTW. Szybko się jednak okazało, że na tle młodszych kolegów jest już nudny i telewizja zrezygnowała z jego usług. Teraz, jak chcą posłowie Jednej Rosji, wszyscy adepci magii, jasnowidzący i czarodzieje znikną z

MON: Polska ma 27 samolotów F-16, z których 23 są sprawne

samolot, który od niecałego roku lata w Siłach Powietrznych". - To jest nowa maszyna, którą się dopiero poznaje, na której uczą się piloci, na której uczą się technicy - mówił. W ocenie eksperta NTW, nigdy nie jest tak, że 100 proc. samolotów danego typu jest sprawnych. "Zawsze coś na jakimś

Wymiana Rosjan na Rosjan

zagranicznego Aleksandr Zaporożski, który dostał 18 lat za wydanie Amerykanom kilkunastu agentów Moskwy. Czwartym uwolnionym okazał się Giennadij Wasilenko. To były oficer KGB, a potem jeden z dowódców ochrony telewizji NTW skazany w 2006 r. na trzy lata zsyłki za nielegalne posiadanie broni i amunicji. Według

Rosja. Rośnie liczba ofiar powodzi

Nurkowie penetrujący Morze Czarne meldują, że na dnie leży "mnóstwo samochodów" zniesionych do wody przez ubiegłotygodniowe powodzie. Telewizji NTW podała, że w samochodach osobowych i autobusach, które żywioł rzucił w wodę, było wiele osób. Według "Niezawisimej Gaziety"

Za Putina dowcip ginie

Aleksiej Piatkowski. Zanikła też satyra polityczna literatów i aktorów. Kreml aktywnie wyciszał żartownisiów. Z anteny telewizji NTW w 2001 r., wkrótce po przejęciu jej przez Gazprom, zdjęto program satyryczny "Kukły" Wiktora Szenderowicza, bo niewysoki Putin był tam przedstawiany jako troll

Gazprom chce kupić "Kommiersanta"

początku rządów Władimira Putina koncern ten przejął imperium medialne innego znienawidzonego przez Kreml oligarchy Władimira Gusińskiego. Niektóre z pozyskanych tytułów doprowadzono do upadłości a inne - zwłaszcza największą w Rosji niezależną wcześniej telewizję NTW- przekształcono w całkowicie lojalną

Rosjanie chcą cenzury

stacje telewizyjne są kontrolowane przez państwo i de facto podlegają cenzurze, ale także niezależne dotąd gazety coraz częściej napotykają nieprzyjemności albo stają się coraz bardziej łagodne, żeby nie mieć problemów z władzami. Na początku czerwca z głośnym hukiem wyleciał z telewizji NTW znany

Doradca Putina krytykuje Zachód za mieszanie się w sprawy Ukrainy

siłowe". To początek rewolucji, w której opozycja występuje przeciw konstytucji. Od tej rewolucji nie można uciec. Wiktor Janukowycz, zwycięzca wyborów, powinien zareagować bardziej wyraziście - mówił Pawłowski w wywiadzie dla telewizji NTW. Obserwatorzy odebrali jego apel jako wezwanie do siłowego

Rosja: Polacy nie smućcie się tak

Już kilkanaście minut po wiadomości o śmierci Papieża telewizja NTW przerwała program i nadała specjalne wydanie wiadomości poświęcone Janowi Pawłowi II. Zrobiły to też kanał ORT i telewizja Rossija. ORT długo pokazywała wiernych na placu przed Bazyliką św. Piotra i powiewającą nad tłumem biało

Madrycki sąd uwolnił Władimira Gusińskiego za kaucją

Władimira Putina przez niezależne media należące do Gusińskiego: telewizję NTW, radio Echo Moskwy, dziennik "Siegodnia", tygodnik "Itogi". Po aresztowaniu w Hiszpanii właściciela Media Mostu w jego obronie występował m.in. amerykański Departament Stanu, twierdząc, że prześladowanie

W Rosji zaczęto otwarcie mówić o antysemityzmie

Czwartkowe wydanie talk-show rosyjskiej telewizji NTW "K barieru" ("Pojedynek") od samego początku zapowiadało się sensacyjnie. Po raz pierwszy w czasie najlepszej oglądalności miało dojść do publicznej debaty o antysemityzmie. Pretekstem był ujawniony w połowie stycznia list 20

Proces Chodorkowskiego w Moskwie to zamach na wielki majątek

medialnego Media Most, który jako pierwszy oligarcha rosyjski trafił do aresztu, słyszał to powiedzenie często. Kiedy się "podzielił" i podpisał zobowiązanie, że odda swoją telewizję NTW ludziom z Kremla, wyszedł i zwiał za granicę. Ale potem wszystko odwołał i Kreml musiał siłą przejąć NTW i oddać

Bunt Kaliningradu

manifestantów było około 12 tys. - To z pewnością była największa demonstracja opozycyjna w Rosji od 2001 r., kiedy na Placu Puszkińskim w centrum Moskwy 15 tys. ludzi protestowało przeciw likwidacji niezależnej telewizji NTW. Potem na ulice wychodziło coraz mniej ludzi. Dziś w Moskwie czy innych wielkich

Jak rosyjskie media relacjonują pielgrzymkę

- zdaniem Leontiewa - "Leonida Daniłowicza Kuczmę przyparło [komentator określił to za pomocą nieco wulgarnego słowa "prispiczyło", którego używa się, kiedy ktoś musi biec do ubikacji] obcować z Papieżem". Na tym tle wyróżnia się telewizja TW-6, gdzie pracują dawni dziennikarze NTW

Kreml otwarcie popiera Łukaszenkę

Putina i jednocześnie dziennikarz amator, który przyjechał do Mińska nagrać rozmowę z Baćką dla rosyjskiego kanału telewizyjnego NTW. - Rosja chce się uczyć od Białorusi. Pragnie przejmować od niej doświadczenia - zapewniał czytelników "Sowieckiej Białorusi". Zdaniem Pawłowskiego kraj

Prokuratura odpytuje mera Moskwy

niewypłacalność, Łużkow zgodził się przyjąć od Media Mostu 200-milionowy weksel, który powinien być wykupiony do 2003 r. Łużkow zgodził się na to nie bezinteresownie. Należąca do Media Mostu telewizja NTW pomogła mu propagować jego partię Ojczyzna-Cała Rosja, stawała po jego stronie przeciw kremlowskiemu

Intelektualiści protestują przeciw temu, by Putin został na III kadencję

czwartek wieczorem w internecie protestem do wczoraj podpisało się 546 działaczy kultury. Ale nie tylko oni utarli nosa Michałkowowi i jego trzem kolegom. Kilka dni temu reżyser w programie telewizji NTW próbował bronić swych racji w starciu z pisarzem Wiktorem Jerofiejewem. Dowodził, że jego uczucia

Rosyjska Duma wzburzona pielgrzymką Papieża

dziś pracują dawni dziennikarze NTW, którzy odeszli po przejęciu kanału przez Gazprom. Tylko ta stacja pokazała tłumy na mszy, zrelacjonowała, co powiedział Papież, przekazała wypowiedzi wiernych.

Prezydent Rosji nasłuchał się od mediów

troskliwe rozważania nad problemami świata, w którym Rosji wiedzie się całkiem dobrze. Od początku swej pierwszej kadencji prezydenckiej w 2000 r. Putin zdołał bowiem podporządkować Kremlowi wszystkie państwowe stacje TV i zneutralizować jedyną dużą i zarazem krytyczną telewizję NTW. Za pomocą manipulacji

Prezydent Rosji jest taki, jaki jest, bo Bóg tak chce

telewizję NTW to też ja rozwaliłem. Że zwolniłem z pracy tego dziennikarza Parfionowa. Że nakarmiłem dioksynami Juszczenkę. Władimir Władimirowicz złożył ręce jak do modlitwy, westchnął i mówił dalej: - Mówią, że wciągnąłem Rosję w przepaść surowcowego uzależnienia. Piszą, że za moich rządów wzrosła

Szef rosyjskiego MSZ o ruchu bezwizowym z Unią Europejską

- Zniesienie wiz na podróż do UE w 2008 roku to zupełnie realistyczny cel - powiedział wczoraj Ławrow w dużym wywiadzie dla telewizji NTW, w którym zarysował główne cele rosyjskiej polityki zagranicznej. Jego zdaniem proces będzie rozciągnięty na dwa etapy. Najpierw Moskwa chce się dogadać ze

Pozwy ws. raportu o WSI: Wałęsa, Kiński, wojskowi

. transportera" "Nie zajmowałem się lobbowaniem na rzecz firmy Patria Vehicles Oy, ani jego polskich partnerów, biorących udział w realizacji KTO Rosomak" - oznajmił szef "NTW". "Wiele razy zwracałem uwagę na problemy, które wystąpiły w realizacji polskiego programu KTO, pisałem

Rosja chce poprawić swój wizerunek w Polsce

początku 2001 r., gdy cały świat patrzył na przejmowanie kontroli nad ostatnią niezależną telewizją NTW minister ds. druku i informacji zapowiedział, że jego resort zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w USA. W dzienniku "Wiedomosti" podkreślił, że departament stanu wydaje ogromne pieniądze

Rosja Putina: rządzić po swojemu

Władimira Gusińskiego telewizja NTW i cały holding Media Most zostały w 2001 r. przejęte przez kontrolowany przez państwo Gazprom. Borys Bierezowski musiał oddać państwu telewizję ORT. Obaj magnaci uciekli za granicę. Pokazowe rozkułaczenie spółki naftowej Jukos w 2003 r. i skazanie jej szefa Michaiła

Azyl w Łondongradzie

prezydenckiej. Ponoć wprowadził się do nich także Borys Jelcyn junior, czyli syn Tani, dziedziczący imię i nazwisko po dziadku. Wytworny dom w centrum Londynu nabył też Władimir Gusiński, niegdyś magnat medialny i właściciel telewizji NTW podporządkowanej kilka lat temu Kremlowi. Ale naprawdę fanatycznym

Rosja. Kto wydobędzie "Kursk"

nieszczęśliwych wypadków. Mammoet ponoć zgodziła się przystąpić do pracy bez zaliczki i bez ubezpieczenia. Telewizja NTW twierdzi też, że nowy partner zgadza się, by operacją kierowali dowódcy rosyjskiej marynarki wojennej. Emerytowany kontradmirał Jurij Senatski, który jeszcze we flocie radzieckiej kierował

Czy w Rosji nadchodzi koniec wolności słowa?

Irena Lewandowska: Jedyna wielka prywatna telewizja NTW została spacyfikowana, ma nowe kierownictwo, nowy zespół i zapewne nową politykę informacyjną. Przestał wychodzić niezależny tygodnik "Itogi" i dziennik "Siegodnia". Czy nadciąga coś w rodzaju jedności informacyjno

Liczba ofiar w Biesłanie może przekroczyć 500

zabitych. Tę tragiczną wersję zdaje się potwierdzać i to, że na sporządzonej przez biesłańczyków liście osób zaginionych jest ponad 200 nazwisk. Rosyjska niezależna telewizja NTW pokazała cmentarz w Biesłanie, na którym będą pochowane wszystkie ofiary ataku terrorystycznego. Korespondent pokazał ogromny

Tragedia "Nerpy"

dopłynęła już "do jednej z baz Floty Pacyfiku". Wiadomo, że chodzi o Bolszoj Kamień w Kraju Nadmorskim - telewizja NTW pokazała okręt już po zacumowaniu w tej bazie. Władze Japonii są bardzo zaniepokojone wypadkiem na pokładzie okrętu atomowego w pobliżu jej brzegów i domagają się od Rosjan pełnej

Kto porwał białoruskiego dziennikarza

. Według prokuratury Ignatowicz, popełniwszy dwa przestępstwa, ukrywał się w Czeczenii. Latem u.br. został tam zatrzymany przez rosyjską Federalną Służbę Bezpieczeństwa, która podejrzewała go, że walczył po stronie Czeczenów. Twarz Ignatowicza pokazano wtedy w rosyjskiej telewizji NTW, a niedługo później

Gazowe rozmowy Rosji i Ukrainy utknęły w martwym punkcie

natychmiast to odrzuciła. - Jeśli w ciągu godzin, które nas dzielą od nowego roku, Ukraina nie podpisze gazowego kontraktu, to 1 stycznia o 10 rano czasu moskiewskiego dostawy gazu zostaną całkowicie wstrzymane - stwierdził w rosyjskiej telewizji NTW prezes Gazpromu Aleksiej Miller. W tle tykał wielki zegar z

Z czego śmieją się Rosjanie

cotygodniowego programu satyrycznego "Kukły" w telewizji NTW. Putin upaństwowił tę telewizję. Szenderowicz przeniósł się do TW-6. Putin zlikwidował ten kanał. Dziś raz w tygodniu, i to nie w każdym, występuje w radiu Echo Moskwy. Jak długo przetrwa ta radiostacja, nikt nie potrafi przewidzieć. Czym się

Wyuczony czekista

. Nie brykają. I grzecznie, jak mówią z Rosji, położyli się pod Kremlem. Władimir Gusiński, który nie chciał podporządkować nowej władzy swej telewizji NTW, trafił do aresztu w Butyrkach, stracił medialne imperium i musiał uciekać z kraju. Bierezowski za grosze oddał państwu pierwszy kanał telewizji i

Rosja. Rozmowa z Wiktorem Łoszakiem, redaktorem naczelnym tygodnika "Moskowskije Nowosti"

telewizji TV-6, nie ma Władimira Gusińskiego z jego NTW. Czy prywatne media mają teraz w Rosji szanse? - Moim zdaniem rozbicie medialnych imperiów Bierezowskiego i Gusińskiego to dwie zupełnie różne historie. Jeśli chodzi o likwidację media-holdingu Bierezowskiego, to rzeczywiście była to wyłącznie

Co Schröder ma do powiedzenia Putinowi

skłonić Rosjan do przerwania wojny w Czeczenii czy też w ogóle przestrzegania praw człowieka. Mimo to Schröder miał w planie udzielenie wywiadu Radiu Echo Moskwy, należącemu do Media Mostu, koncernu, w którym jest też telewizja NTW, oraz rozmowę z Putinem na temat roli wolnych mediów w demokratycznym

W Rosji wciąż trwa dyskusja, czy ziemia może być własnością prywatną

nie będzie mógł kupić ziemi na własność, przekazać ją w spadku dzieciom, wziąć kredytu pod jej zastaw, nigdy nie będzie pewny jutra, nie będzie inwestował - zapowiadał w piątek w telewizyjnym programie NTW "Głos ludu" German Gref, minister rozwoju gospodarczego i handlu, autor rządowych

Rosjanie spierają się, czy Kreml zaczyna szanować społeczeństwo

stan? - W żadnym wypadku. To impreza czysto propagandowa. Ta sama władza, która nawołuje do dialogu, zaprasza obywateli do "poważnej rozmowy partnerskiej" o najważniejszych sprawach, niedawno zadusiła niezależną telewizję NTW, teraz zabiera się za TV 6, ostatni prywatny kanał ogólnorosyjski

Znów wygra Łukaszenko - pisze jego były rzecznik

przeszłości Putin w sensie ekonomicznym jest zwolennikiem rynku i liberałem. I w tym kontekście dla Putina będzie nadzwyczaj ważne, by społeczność międzynarodowa nie dostrzegała jego żelaznej ręki. Ważne, żeby Zachód zrozumiał - wygnani Bierezowski i Gusinski, rozgromione NTW, podporządkowana Duma to tylko

Rosja dziś - mafia upaństwowiona

NTW i kończył rozprawę z jej założycielem, magnatem medialnym Władimirem Gusińskim. Zagraniczni biznesmeni przyznawali więc, że Mr Putin ma ciężką rękę, ale Rosją trudno rządzić w inny sposób. Najważniejsze, że cywilizuje kraj, wyprowadza go z zacofania i izolacji. Bo przecież nowe kodeksy... I

Jakie były dwa lata rządów Putina?

telewizję NTW i cały należący do Władimira Gusińskiego holding Media Most (z wyjątkiem Radia Echo Moskwy). Anna Politkowska, reporterka "Nowej Gazety", dosłownie ostatnia dziennikarka rosyjska, która pisze bezkompromisowe reportaże o Czeczenii (przy Putinie przedstawiciele prasy mogą jeździć do

Kalendarium XXI wieku

kolaboracji. 28 kwietnia Moskal przemawiał w Warszawie na zorganizowanym przez Wspólnotę Polską II Zjeździe Polonii. 22 kwietnia. Po 10 latach polscy hokeiści awansowali do grupy A. 24 kwietnia. Zgromadzenie Parlamentarne Rady Europy skrytykowało Rosję za zamach na niezależne media: telewizję NTW, dziennik

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Najważniejsze informacje