marina abramović

awe

Szokująca wystawa w MoMA. Zwiedzający ocierają się o nagie kobiety [ZOBACZ]

Szokująca wystawa w MoMA. Zwiedzający ocierają się o nagie kobiety [ZOBACZ]

W nowojorskim Muzeum Sztuki Nowoczesnej pojawiła się wystawa "Imponderabilia". Jej autorką jest Marina Abramović, artystka urodzona w byłej Jugosławii. Aby wejść na salę, gdzie wystawiono jej prace zwiedzający muszą pokonać wąskie przejście, które "tarasują" dwie nagie kobiety.

Mięśnie i włókna sztuki performance

Być może to oczywiste, że teatr Grotowskiego był równoległy z rozkwitem sztuki performance. Odkrycie polega na połączeniu tych zjawisk na jednej wystawie.

Śmietnikowa sztuka internetowa

Obama na ostrzu artystycznej krytyki, prace inspirowane Allegro czy sztuka wyjęta z gry "Second Life". Dziś w stołecznym Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie wernisaż wystawy "Przyszłość nie jest tym, czym była"

Zwierzyniec w Zachęcie

Zwierzyniec w Zachęcie

zobaczyć m.in. fotografie Natalii LL, która w futrze założonym na nagie ciało tarza się po kanapie i wideo Mariny Abramović i Charlesa Atlasa "SSS" z artystką w kapeluszach z żywych węży. Mamy też wyjątkową okazję obejrzenia filmowej dokumentacji najsłynniejszego performance'u z udziałem

Teatr anatomiczny według Jelinek, czyli ''Babel'' w Bydgoszczy

. Powtarzanie w instytucjonalnym teatrze prowokacji sprzed dziesięcioleci to pomysł ryzykowny. Czy to, że aktorka z wściekłością będzie targać włosy grzebieniem, nada scenie moc akcji Mariny Abramović ("Art Must Be Beautiful/Artist Must Be Beautiful", 1975)? Czy zabrudzone pośladki Sebastiana Pawlaka

Październik miesiącem medytacji w Poznaniu

Modern Art Museum w St`Etienne i Centrum Sztuki Współczesnej w Neapolu, swoją ekspozycję "Voyage Sentimental" oparł na prawie 90 artystach, wśród których nie zabrakło gwiazd: Mariny Abramović , Michelangela Pistoletta, Anselma Kiefera, Jana Fabre, Romana Opałki czy Güntera Ueckera

Nie tak ostro na Centralnej

Nie tak ostro na Centralnej

udały się sztandarowe dla festiwalu spektakle polityczno-socjologiczne. Performance "Image of Warsaw" uczennicy Mariny Abramović Hermy Augusty Wittstock był nudnawa powtórką z prowokacyjnych kobiecych akcji z nagością i czerwoną farbą. Grecki projekt "Umieram jako kraj" (reż. Michael

Stąd do Jugosławii

Gorgona z Zagrzebia i OHO z Lublany, a także performance Mariny Abramović z pierwszej połowy lat 70., kiedy nie była jeszcze światową gwiazdą. Jak tłumaczy kuratorka Ana Janevski, wtedy w Jugosławii dominował inny nurt - w galeriach i muzeach pokazywano kulturalny i postępowy modernizm, czyli abstrakcyjne

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów