j derkaczew

Joanna Derkaczew

Nowa Klasyka debiutuje w Łodzi

Nowa Klasyka debiutuje w Łodzi

Klasycznie znaczy nowocześnie - przekonują organizatorzy festiwalu teatralnego Nowa Klasyka Europy, który startuje właśnie w Łodzi. W programie m.in.: Krystian Lupa, Robert Wilson, Alvis Hermanis, Jürgen Gosch interpretujący Becketta, Iwaszkiewicza, Czechowa

Brzydko się bawisz muzyką

Podczas premiery "The Show Must Go On" francuskiego choreografa Jérome'a Bela publiczność ostatecznie nie wdarła się na scenę. Ale niewiele brakowało.

Jesteśmy z miasta

18 fotograficznych esejów składa się na wystawę "Miasto. O powstawaniu i schyłku", którą do 4 czerwca można oglądać w Berlinie

Patrząc, jak rośnie kryształ 

Orsina. Żaden wątek czy epizod nie zostanie pominięty, przez co na zimnej strukturze wyrastają kabotyńskie, farsowe wykwity. Teatr obnaża granice swoich możliwości, reżyser eksponuje bezradność. Jest dziwnie. Kryształy rosną. Teatr im. J. Kochanowskiego w Opolu, "Co chcecie albo Wieczór Trzech

Spotkania najwyższego stopnia

) relacjonującą kolejne dni festiwalu. Obudowywali kolejne etapy teatralnych prezentacji imprezami dodatkowymi. Pokazom "Aktorów prowincjonalnych" Agnieszki Holland i Anny Smolar (Teatr im. J. Kochanowskiego, Opole) towarzyszył przegląd filmów Holland, autorki oryginału sprzed 30 lat. Festiwal stał się

Żegnaj, Berlinie. Niech żyje Bejrut!

teatrze postdramatycznym), Thomas Ostermeier (inscenizator brutalistów), Nicolas Stemman (namaszczony przez Elfriede Jelinek do wystawiania jej tekstów), Armin Petras (ekspert od tematu "OST-algii", znany także jako dramaturg Fritz Kater, dyrektor Teatru im. Gorkiego w Berlinie) czy Jürgen

Okruchy życia Medei J.

Austriacy z otwartością i zainteresowaniem przyjmują pokazy kobiecej histerii. Mają pod tym względem tradycje. Jeden z nich, Zygmunt Freud, pod koniec XIX w. asystował nawet prekursorowi takich pokazów, lekarzowi paryskiego szpitala Salpetriére Jean-Marie Charcotowi. To, co w XIX w. było akte

Wszystko jest cytatem

Wszystko jest cytatem

. To jakaś forma graniczna. Fascynująca. Szatańsko konsekwentna. Absolutnie nie do zniesienia. Teatr im. J. Kochanowskiego w Opolu, "Odyseja" wg Homera, scenariusz, reż., scen. Krzysztof Garbaczewski, scenariusz, dramaturgia, opr. muz., wideo Marcin Cecko, kostiumy Anna Maria Kaczmarska

Na teatralnym Zachodzie czas zmian

"mieszczański" był "Bóg rzezi" (reż. Jürgen Gosch) brechtowskiej sceny Berliner Ensemble. Bójka między dziećmi wyzwala najgorsze instynkty w pragnących zachować pozory poprawności rodzicach. Sterylna, biała przestrzeń z równo poukładanymi przedmiotami, pod koniec tych pokojowych

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów