gazeta niezależna

sprawdź też:

gazeta

Tomasz Bielecki, Bengazi

Wolna Libia wydaje niezależną gazetę

Wolna Libia wydaje niezależną gazetę

"Czy potrzebujemy zagranicznej interwencji?" - to tytuł sobotniej czołówki pierwszego niezależnego libijskiego dziennika "Rewolucja 17 Lutego", który ukazuje się już od dziesięciu dni w Bengazi. - Tylko trzy-cztery tysiące egzemplarzy, a Kaddafi już zdążył nas opluć w telewizji - mówią z dumą jego dziennikarze.

"Pomagają wszyscy, niezależnie od koloru skóry czy wyznania". Jak Londyńczycy jednoczą się po tragedii

"Pomagają wszyscy, niezależnie od koloru skóry czy wyznania". Jak Londyńczycy jednoczą się po tragedii

Białoruski reżim knebluje ostatnią niezależną gazetę

i wymaganiami Ustawy Republiki Białoruś O Prasie i innych Środkach Masowej Informacji (punkt 5, 32)". - To egzekucja - powiedział "Gazecie" Siaredzicz. - W ostatnich dniach władze próbowały nas udusić, każąc nam zapłacić niebotyczną jak na warunki białoruskie grzywnę w wysokości 100

Rosyjscy dziennikarze na liście śmierci. Na pogrzebie Niemcowa: "Pani będzie następna"

Rosyjscy dziennikarze na liście śmierci. Na pogrzebie Niemcowa: "Pani będzie następna"

Dmitrij Muratow, redaktor naczelny pisma "Nowaja Gazieta", w tej chwili jedynej niezależnej gazety w Rosji, żyje w zagrożeniu. Redakcja straciła już sześciu kolegów, między innymi Annę Politkowską. Muratow zapowiada zamknięcie wersji drukowanej gazety z przyczyn ekonomicznych, które są jednak

"Polowanie na gejów" w Czeczenii, doniesienia o zabitych. Co na to władze? "Takich osób nie ma"

"Polowanie na gejów" w Czeczenii, doniesienia o zabitych. Co na to władze? "Takich osób nie ma"

"Nowaja Gazieta" pisze o 100 zatrzymanych i 3 zabitych w obławie na środowiska LGBT, ale - według źródeł gazety - ofiar może być więcej. Z publikacji wynika też, że represje zaczęły się, gdy do władz dotarły informacje o demonstracjach w obronie praw osób homoseksualnych. Jak donoszą

Rosyjskie media o Niemcowie: "Marginalny opozycjonista". "Lubił surfing", "Putin go nie zabił"

Rosyjskie media o Niemcowie: "Marginalny opozycjonista". "Lubił surfing", "Putin go nie zabił"

nim jako o człowieku prawym, z energią, który zboczył z kursu i stał się marginalnym politykiem opozycji. "Niezawisimaja Gazieta": List do Putina Z kolei niezależne rosyjskie gazety obrały inną narrację. W "Niezawisimej Gaziecie" publicysta Stanisław Jakowlew opublikował odważny

Łukaszenko broni Mahometa

zależało na zniszczeniu niezależnej gazety i zastraszeniu dziennikarzy - powiedziała "Gazecie" naczelna niezależnej gazety "Narodnaja Wola" Swietłana Kalinkina. Przywódcy muzułmanów nie są jednomyślni w ocenie wyroku. W trakcie procesu przewodniczący Duchowego Zjednoczenia Muzułmanów

Skandal na Białorusi. Kalendarz bez daty urodzin Łukaszenki

Skandal na Białorusi. Kalendarz bez daty urodzin Łukaszenki

W kalendarzu rok jest krótszy o dwa dni. Brakuje w nim dat 30 i 31 sierpnia. - To niewybaczalny błąd państwowej gazety i niedopatrzenie wydziału ideologicznego administracji prezydenta - kpią niezależni dziennikarze. 30 sierpnia to data urodzin prezydenta Aleksandra Łukaszenki, a 31 sierpnia - to

Prokurator: "Swastyka to symbol szczęścia w Azji". Seremet: "Brak rozumu". Będzie kara?

Prokurator: "Swastyka to symbol szczęścia w Azji". Seremet: "Brak rozumu". Będzie kara?

przekonania kogoś do tych treści. To właśnie otwiera pole do umorzeń, odmów wszczęcia - mówił Andrzej Seremet pytany o sprawy "hajlowania" i malowania swastyk. Komentując działanie prok. Roszkowskiego stwierdził, że ten może łatwo schować się za to, że jest niezależny. Dopytywany, "czy można

Wybory 2011: Nie było konferencji Kaczyńskiego w Chicago. Nie działał dźwięk

Wybory 2011: Nie było konferencji Kaczyńskiego w Chicago. Nie działał dźwięk

;Gazety Polskiej" - dodał - Nie zadziałały dwa, dzierżawione od niezależnych operatorów łącza - poinformował TVN24 Tomasz Sakiewicz z "Gazety Polskiej". - Nie potrafimy ustalić przyczyny. Widzieliśmy się, ale nie było dźwięku. Spotkanie zostanie powtórzone - stwierdził. "Wiemy wszyscy

Wiceprezes Radia Wnet tłumaczy: PiS nas dofinansował, bo mamy podobne poglądy ws. mediów

Wiceprezes Radia Wnet tłumaczy: PiS nas dofinansował, bo mamy podobne poglądy ws. mediów

Jak ujawniła dzisiejsza "Gazeta Wyborcza", PiS zapłaciło z partyjnych pieniędzy 140 tys. zł Radiu Wnet, którego szefem jest Krzysztof Skowroński. Na co stacja wydała te pieniądze? Skowroński mówi dziennikowi, że nie pamięta, a w rozmowie z portalem Gazeta.pl zaznacza, że wszystko wyjaśnił

Wolna prasa nad Zatoką Perską

brytyjski "The Telegraph". Gazeta to projekt rodziny królewskiej Abu Zabi - jednego z emiratów tworzących Zjednoczone Emiraty Arabskie. Wydawcą jest firma, na czele której stoi następca tronu Muhammad ibn Zaid an Nahjan. Jednak jeszcze przed publikacją pierwszego numeru naczelni obiecywali, że

Berlusconi nakręca media

Berlusconi nakręca media

;El Pais" oraz francuskiemu tygodnikowi "Le Nouvel Observateur". Jednak niezależne gazety we Włoszech na razie tylko zyskują na nagonce ze strony Berlusconiego. Centrolewicowy dziennik "La Repubblica" (średnia sprzedaż w lipcu - 648 tys. egzemplarzy), który jest głównym celem

Łukaszenka luzuje kaganiec mediom

Łukaszenka luzuje kaganiec mediom

formalności. Władze wszędzie idą nam na rękę - powiedział "Gazecie". Tygodnik "Nasza Niwa" - drugie niezależne wydawnictwo, które władze zobowiązały się wpuścić do państwowej sieci dystrybucji - ma już podpisane wszystkie wymagane umowy z państwowymi firmami. Reżim Łukaszenki zobowiązał

Łukaszenko dobija jedyny niezależny dziennik na Białorusi

zaraz potem takie same pozwy złożyli czterej kolejni robotnicy. Michaił Pastuchow, szef białoruskiego niezależnego Ośrodka Obrony Prawnej Mediów, jest przekonany, że władze postanowiły unicestwić gazetę: - "Wola" jest najpoważniejszym niezależnym pismem. Ma 30 tys. nakładu, ostro krytykuje

Będą dwie "Gazety Polskie"?

. Zespół "Gazety" szykuje się do obrony. Powołano nową spółkę, która już niedługo zacznie wydawać miesięcznik "Niezależna Gazeta Polska". Jeśli King & King przejmą kontrolę nad "Gazetą Polską", zespół odejdzie do "Niezależnej Gazety Polskiej" i przekształci ją w

Poczobut skazany na grzywnę

Poczobut skazany na grzywnę

Do demonstracji, zdaniem władz, doszło 17 stycznia. Na ten dzień Józef Łucznik, prezes marionetkowego stworzonego przez reżim związku białoruskich Polaków, zaprosił na rozmowę Andżelikę Borys, szefową zepchniętego przez władze do podziemia niezależnego ZPB. Miejscem spotkania miał być zajęty dziś

Znieczulenia przy porodzie nie będzie. Szpitalom się nie opłaca, bo NFZ płaci za mało

Znieczulenia przy porodzie nie będzie. Szpitalom się nie opłaca, bo NFZ płaci za mało

uzyskanie pomocy - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Minister obiecywał Już w 2012 r. minister zdrowia Bartosz Arłukowicz obiecywał, że wszystkie kobiety uzyskają prawo do bezpłatnego znieczulenia w czasie porodu. Tymczasem rozporządzenie w tej sprawie nadal tkwi w ministerstwie, a resort od

Reprezentacja. Smuda 2.0. Wersja pluszowa

Reprezentacja. Smuda 2.0. Wersja pluszowa

jest jedno. Wcielenie Smudy. Gdy przyjmował posadę, został zgodnie uznany za kandydata wśród tubylców bezkonkurencyjnego (zwyciężył dzięki sondażom opinii publicznej) jako osobnik niezależny, niepokorny, nieustraszony. W domyśle - odporny na pezetpeenowską ingerencję, a zarazem pozbawiony niezbywalnej

Wybory 2011. Edmund Klich wystartuje do Senatu? "Chcę walczyć o prawdę o Smoleńsku"

Wybory 2011. Edmund Klich wystartuje do Senatu? "Chcę walczyć o prawdę o Smoleńsku"

Jak pisze "Wprost" Klich myśli o starcie z Leszna. - Stąd pochodzę i tu chciałbym pracować dla ludzi, ale ostatecznej decyzji o kandydowaniu jeszcze nie podjąłem. Wszystko zależy od tego, czy lokalna społeczność zechce mnie wesprzeć w tych wyborach - mówi. Polski przedstawiciel przy rosyjs

Relacja on-line z debaty prezydenckiej

10.49 - W Gazeta Cafe zbierają się kandydaci na prezydenta Poznania. Jest Ryszard Grobelny, Maria Pasło-Wiśniewska, Wojciech Bogajewski, Adam Kuź i Andrzej Nowakowski. godz. 10.54 - doszedł Jacek Tomczak i Katarzyna Kretkowska godz. 11. 00 - Są już wszyscy kandydaci. Piotr Bojarski z Gazety

ABW chciała więcej kompetencji. Nie dostanie - interweniował premier

ABW chciała więcej kompetencji. Nie dostanie - interweniował premier

Gazeta pisze, że projekt nowelizacji ustawy o świadku koronnym autorstwa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego trafił niedawno do uzgodnień międzyresortowych. Jednak już po chwili został z nich wycofany i przerwano nad nim prace. Jak pisze dziennik, stało się tak po decyzji premiera. Gazeta podkreśla

Na Białorusi kneblują prasę

oświadczenie potępiające próbę "wyciszenia wolności wypowiedzi". Jeszcze we wtorek wydawcy 16 niezależnych gazet drukowanych w Magic zdołali wynegocjować, że pisma ukażą się w środę. Przynajmniej niektóre tytuły ukażą się też w czwartek, gdyż w drukarni uruchomiono jedną starą maszynę nienależącą

"GP": Niezależne stacje paliw znikną z rynku

Nikomu nic niemówiące nazwy stacji są zastępowane łatwo rozpoznawalne marki takie jak Orlen, Lotos, BP, Shell czy Statoil, które oferują nie tylko wyższy standard i więcej usług - czytamy w "GP". Zdaniem ekspertów ten trend będzie się umacniał, tym bardziej że niezależnym stacjom coraz

Niemiecki Kościół chce się rozliczyć z pedofilii

kilkunastu zakonników padło ok. 80 dzieci. Do pedofilii dochodziło także w prowadzonych przez duchownych domach opieki. Nie wiadomo, kiedy specjaliści zakończą prace. W Irlandii raport o pedofilii w Kościele powstawał aż dziewięć lat. Więcej w dzisiejszej "Gazecie Wyborczej"

"Rosja chce dusić Łukaszenkę do końca". Medialna wojna między Rosją i Białorusią

"Ojciec Chrzestny" to dwuczęściowy film, który pokazała prorządowa rosyjska stacja NTW. - Pokazały one prezydenta Łukaszenki jakiego za żadne skarby Rosja nie chciała widzieć wcześniej. Nie chcieli widzieć morderstw politycznych, ugniatania opozycji, postępków wobec mediów niezależnych. A

Znów nie odbyło się zgromadzenie udziałowców wydawcy "Gazety Polskiej"

Redaktor naczelny "Gazety Polskiej" Tomasz Sakiewicz bał się, że podczas zebrania mogłoby dojść do rękoczynów ze wspólnikami firmy King & King Ryszardem Żmudą i Pawłem Solskim, którzy prawie rok temu kupili 20 proc. udziałów NWP. - Mamy poważne podejrzenia, że ci panowie chcieli wejść

Sprawa Poczobuta będzie sądowym precedensem?

kodeks kryminalny przewiduje taką możliwość. W praktyce takie sprawy są rozpatrywane w sądach nadzwyczaj rzadko. Na przykład teraz w sądzie leninowskim miasta Grodno trwa proces kryminalny ws. korespondenta polskiej gazety Andrzeja Poczobuta. Dziennikarz został oskarżony o to, że jego publikacje mają

Koniec "Gazety Polskiej"? "Na koncie mamy 501 złotych"

Rano, na portalu niezalezna.pl, redaktor naczelny "Gazety Polskiej" Tomasz Sakiewicz opisał - zmyśloną jak twierdzi wydawca - próbę odwołania go ze stanowiska przez prezesa "Niezależnego Wydawnictwa Polskiego". - Nie wiem, czy redagowany przez mnie numer "GP" nie

PiS ma swoją gazetę wyborczą: spiski i PO winna powodzi

, że na zlecenie Andrzeja Jaworskiego przygotowaliśmy magazyn - mówi Jacek Pauli. Teksty napisali dziennikarze gazety i portalu, które prowadzi jego spółka. W numerze znalazł się również przedruk wywiadu ze śp. Grażyną Gęsicką (PiS), która mówi, że rząd PiS przeciwdziałał powodziom, a Platforma

Katowice: Będzie druga tura?

We wrześniu popierało go 56 proc. mieszkańców - teraz 49 proc. Jeśli Uszok nie przekroczy bariery 50 proc., w drugiej turze zmierzy się z Tomaszem Szpyrką z PO (13 proc.). Do drugiej tury dojdzie na pewno w Sosnowcu. Tu Kazimierz Górski (Lewica i Demokraci - 34 proc.) też zmierzy się z kandydatem PO

Nieodrobione lekcje PJN

. Znaleźć w kasie państwa PJN musiałby dodatkowe 53 mld zł. Szkoda, że przewodniczący Kowal nie powiedział w radiu, gdzie zamierza szukać tych pieniędzy. - Ile razy mam to tłumaczyć, skoro "Gazeta Wyborcza" nie jest w stanie zrozumieć - pytał zdenerwowany. Panie pośle, tłumaczyć trzeba do skutku

Sukces misji Adama Michnika w Gruzji

"Gazecie" Robertson. Trzy tygodnie temu podczas opozycyjnych wieców policja i siły specjalne wtargnęły do Imedi po rozpędzeniu protestujących na ulicach. Władze gruzińskie oskarżyły wówczas telewizję o nawoływanie do puczu i eskalację przemocy. W ostatni czwartek do Tbilisi przyleciał Adam

Terlikowski: Ta sprawa musi zostać wyjaśniona

- Jedno jest pewne: ta sprawa musi zostać wyjaśniona i to przed oficjalnym wprowadzeniem abpa Wielgusa na urząd metropolity warszawskiego. Takie zarzuty, niezależnie od tego, czy uzasadnione czy nie, są zbyt poważne, by je ignorować - ocenił Terlikowski. Jak dodał, w jego opinii, realne szanse na

To już koniec pomarańczowego obozu

Dziś widać już wyraźnie, że pomarańczowi ostatecznie się podzielili. Jasne jest, że do marcowych wyborów parlamentarnych pójdą już jako różne i występujące przeciw sobie drużyny. Będzie drużyna Julii Timoszenko, z hasłami populistycznymi i konserwatywno-socjalistycznymi. Będzie też liberalna, nasta

To Serafin ustawiał nagranie - widać to na dłuższej wersji "taśm PSL"

Artykuł "Gazety" potwierdza informacje, jakie wcześniej powtarzali dziennikarze zajmujący się polityką: że istnieje dłuższa wersja "taśm PSL", która pokazuje, że to Serafin zlecił nagranie. Choć kilka razy temu zaprzeczał i sprawę taśm nazywał "prowokacją". Na taśmach

Koniec niezależności "Kommiersanta"?

na etapie zwiększania kapitału i sprzedaży nie wyklucza. Dodał, że sprzeda wydawnictwo jeśli dostanie za nie więcej niż jest warte. Gazeta "Kommiersant" uchodzi w Rosji za jedną z niewielu niezależnych od władz. Często publikuje nieprzychylne rządowi i prezydentowi opinie.

Zamiast 3,2 zł - 180 zł miesięcznie. Choroba Wilsona się nie opłaca

. narodzin "'Mój syn od 14. roku życia (ma teraz 20 lat) musi przyjmować leki, chyba że z powodów finansowych przestanie je brać, a zaraz potem po prostu umrze pod okiem troskliwych urzędników" - tak napisała do redakcji "Gazety Wyborczej" pani Agata. Jej synowi sześć lat temu zaczęły

Polscy dziennikarze na czarnej liście Chin

Kruczkowska starała się od stycznia o akredytację właśnie na Expo. Otrzymała nawet zaproszenie ze strony chińskiego MSZ. Po zgłoszeniu się do konsulatu i wniesieniu opłat urzędowych okazało się, że dziennikarce Gazety Wyborczej odmówiono wizy, ponieważ znajduje się na czarnej liście władz chińskich. Konrad

Zasiłek pielęgnacyjny nie pozbawia ulgi prorodzinnej

rehabilitacyjne. Taka interpretacja przepisów przez organy podatkowe jest błędna. Zgodnie z ustawą o PIT, warunek braku dochodów dotyczy tylko dzieci pełnosprawnych do ukończenia 25 lat, uczących się w szkołach - informuje "Gazeta Prawna". Jedynym kryterium korzystania z ulgi w przypadku dzieci

Władze próbują dzielić opozycję - mówi niezależny białoruski publicysta

Na Grodzieńszczyźnie podpisy za Domasza zbierały całe miasteczka. Teraz ci ludzie poczuli się porzuceni. Teraz Hanczaryk będzie musiał udowodnić, że zasługuje na rolę lidera. Nie pokazał tego w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Teraz czasu ma mało. Mówienie o tym, że mamy już jednego kandydata, który

Wyrwać zęby mediom - Helena Łuczywo przed komisją śledczą

Helena Łuczywo przyznała, że po wizycie Rywina szefowie Agory i "Gazety" zastanawiali się, co robić. - Jedno było dla nas oczywiste: musimy natychmiast opowiedzieć o tym jak największej liczbie osób. To było doświadczenie jeszcze z opozycji w PRL. Jeżeli przychodzi do ciebie SB i chce

Sakiewicz wygrał bitwę o "Gazetę Polską"

pieniędzy ze spółki przez "założoną z teściem" firmę "Reytan". Dziś odbyło się walne zgromadzenie akcjonariuszy, którego uczestnicy przyznali rację Sakiewiczowi. Zdecydowano, że to on będzie (prócz stanowiska redaktora naczelnego) prezesem "Niezależnego Wydawnictwa Polskiego"

Obrońcy praw człowieka żądają zwrotu skonfiskowanej opozycyjnej gazety na Białorusi

Ogłoszony w poniedziałek list wpływowej organizacji pozarządowej był odpowiedzią na piątkowy nalot funkcjonariuszy Komitetu Śledczego ds. Finansowych na prywatną drukarnię Magic, gdzie drukowana jest większość niezależnych gazet. Śledczy, osłaniani przez uzbrojonych milicjantów, nałożyli areszt na

"Czytadło" Konwickiego

Uroczysta promocja książki odbyła się wczoraj w księgarni Fundacji Pomocy Bibliotekom Polskim. Na spotkanie z Konwickim przyszły tłumy, wśrod gości byli m.in. Artur Międzyrzecki, Adam Michnik, Jan Kofman. Nigdy nie zdradzam tajemnic mego warszatu, ale dziś je ujawnię - powiedział Konwicki pytany o h

Elektrownie jądrowe? Po Japonii wszystkie programy mogą być wstrzymane

Zdaniem dziennika rządy muszą brać pod uwagę spadek poparcie dla energii jądrowej. Według "Rzeczpospolitej" energia atomowa może przestać być atrakcyjna w USA, gdzie realna jest opcja gazowa. Autorzy raportu uważają, że mniej jednoznacznie sytuacja wygląda w innych regionach świata, gdzie

Putin płaci sobowtórowi ABB-y

Kilka londyńskich gazet, w tym "The Times", twierdzi, że Björn Again, abbopodobny, bo złożony z blondynki, brunetki i dwóch chłopaków zespół wykonujący hity szwedzkiej grupy, w największej tajemnicy pojechał 22 stycznia do Moskwy. Stamtąd został przewieziony "ok. 200 km od

Rosja: "Nowaja Gazeta" o 17 września: Czwarty rozbiór Polski

Znana historyk Natalia Lebiediewa pisze, że Związek Radziecki wprowadzając o świcie 17 września 1939 roku swoje wojska na terytorium Polski bez wypowiedzenia wojny, naruszył wszystkie radziecko-polskie porozumienia i szereg aktów międzynarodowych zakazujących agresji. - Ogromna machina wojenna Armi

Białoruski reżim tępi rywali prezydenta Łukaszenki

Magic, w której ukazuje się większość niezależnych gazet. Trwa kolejna kontrola finansowa w "Biełorusskoj Diełowoj Gazietie", a w czwartek wieczorem zaczęła się w "Naszej Swabodzie" - do redakcji wkroczyła milicja, drzwi zamknięto od wewnątrz, odcięto telefony. Opieczętowano też

Liga Mistrzów. Kiler, który zabił Mourinho

się w boju o jedną wyprostowaną nogę za daleko. I niezależnie od dyskusji, czy czerwona kartka była słuszna w 100, czy w 90 proc., to we wściekłej pomeczowej tyradzie Mourinho słyszę proponowanie tematu zastępczego mającego, jak mawiają nasi politycy, przykryć temat ciekawszy, czyli klęskę jego

Dymisja premiera Ukrainy widziana z Rosji

"Izwiestia", Gajaz Alimow i Janina Sokołowskaja W historii niezależnej Ukrainy rząd zmieniał się osiem razy. Ale żadna dymisja poprzedniego premiera nie była tak dramatyczna jak teraz. Co oznacza odejście Wiktora Juszczenki? Mamy do czynienia nie tylko ze zmianą rządu. Odejście tego

Co oznacza odejście Fidela Castro

Ra l Rivero jeden z pierwszych niezależnych dziennikarzy kubańskich, poeta, były więzień polityczny, dziś na emigracji w Hiszpanii Fidel Castro ogłosił oficjalnie, że odtąd zamierza rządzić w dresie Adidasa ze szpitalnego łóżka, ale wciąż z tym samym opętaniem wyznawcy Stalina. To tylko kosmetyczna

Nowy kontrakt dla Beenhakkera niemal pewny

O nowym kontrakcie dla holenderskiego trenera kilkanaście dni temu pisał też "Przegląd Sportowy". Beenhakker, który w lipcu 2006 roku podpisał umowę na eliminacje do Euro 2008 (czyli do listopada 2007 roku), która miała być przedłużona do czerwca 2008, jeśli Polska wywalczy awans na Euro w

Przyjazne Państwo proponuje: Utrata towaru i areszt dla nielegalnych handlarzy ulicznych

przewidziane sankcje, są nieskuteczne. Grzywna nawet w maksymalnej kwocie jest traktowana przez handlarzy ulicznych jako koszt prowadzonej działalności - tłumaczy Hanna Zdanowska. "Gazeta Prawna" podkreśla, że osoby te dodatkowo w znacznej części nie rejestrują prowadzonej działalności i nie

Olsztyn: Małkowski i Dąbkowski w drugiej turze

Małkowski zdobył 42 proc. głosów, Dąbkowski - 16 i o 4 proc. wyprzedza Jerzego Szmita (PiS). Jeśli nie zdarzy się nic nadzwyczajnego, Szmit ma małe szanse na powtórkę z 2002 roku, kiedy w drugiej turze spotkał się z Małkowskim. W porównaniu z badaniami wrześniowymi najwięcej stracili Małkowski i Sz

Prezesem Orlenu zostanie człowiek prezydenta

Gosiewski: W sprawie Chalupca ufam ministrowi Jasińskiemu  Zmiany w zarządzie spółki przewiduje program czwartkowego posiedzenia rady nadzorczej Orlenu. Odwołany zostanie prezes Igor Chalupec, który w ciągu 2,5 roku przekształcił uwikłany w polityczne i biznesowe afery Orlen w najpotężniejszą f

Znany sudański dziennikarz zabity przez muzułmańskich fanatyków?

kraju szariat i chętnie stroją się w szaty muzułmańskich radykałów, ale prawdziwi rewolucjoniści uważają ich za cynicznych oportunistów. Kiedy sytuacja w mieście nieco się uspokoiła, dziennikarz pokajał się w sądzie, który kazał mu zapłacić ok. 3,5 tys. dol. grzywny i zamknął jego gazetę na trzy

W Czeczenii zniknęła ostatnia żona Szamila Basajewa

Inguszetii przez Czeczenów gazety "Czeczenskoje Obszczestwo". To odważne pismo otwarcie piszące o prześladowaniach, warunkach w więzieniach, porwaniach ludzi i innych okrucieństwach popełnianych w Czeczenii przez Rosjan oraz kolaborujący z Moskwą rząd Ramzana Kadyrowa. - Stale mieliśmy problemy

Ukradli Ci kartę? Od dziś zastrzeżesz każdą pod jednym numerem

"Gazeta Prawna" pisze, że jeśli zginie lub zostanie skradziona karta, wystarczy zadzwonić pod numer 9584, do ogólnopolskiej centrali kart kredytowych. Nie ma znaczenia, który bank wystawił kartę - obsługa połączy z dowolnym bankiem. Jedyne, co musi wiedzieć klient w momencie zgubienia

Kontrowersyjny przetarg na radio dla Białorusi

? - Początkowo Komisja chciała dopuścić tylko nadawców rosyjskojęzycznych - opowiada "Gazecie" wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego Janusz Onyszkiewicz. - Po naszych protestach białoruskojęzyczni mogą wprawdzie startować, ale ich szanse nie są największe. Urzędnicy w Brukseli w ogóle nie

Pentagon płacił za teksty w irackiej prasie?

Rozwój irackiej prasy - powstanie kilkuset gazet i czasopism w całym kraju - jest często podawany przez administrację George'a Busha jako przykład postępów demokracji w tym kraju. Stwierdzenie o tym znalazło się nawet w ogłoszonej w środę przez Biały Dom "Strategii zwycięstwa w Iraku". Od

Białoruskie media o konflikcie wokół Związku Polaków

"Narodnaja Wola", jedyny dziennik opozycyjny, pisze, że na liście osób, które będą miały zakaz wjazdu do Polski, znalazł się były prezes Związku Polaków Tadeusz Kruczkowski, minister sprawiedliwości Białorusi Wiktar Haławanau oraz niektórzy członkowie Związku Polaków, przedstawiciele KGB,

Aneks do raportu WSI dostępny na rynku?

"Może to próba upublicznienia materiałów, co do których wątpliwości ma nawet prezydent" - mówi jeden z informatorów gazety. Sobotni "Dziennik" napisał, że tajne archiwum zlikwidowanych WSI wywieziono do Biura Bezpieczeństwa Narodowego. Pretekstem miała być zmiana siedziby

Bydgoszcz: Dombrowicz ma bezpieczną przewagę

Czwarte miejsce zajęła Elżbieta Krzyżanowska z Naszej Bydgoszczy (10 proc). Zaskoczeniem jest słaby wynik kandydata PiS Andrzeja Walkowiaka (7 proc.) i niezależnego Jana Rulewskiego (5 proc.). Stawkę zamyka z 1-proc. poparciem Roman Sidorkiewicz (Samoobrona). Spośród 36 proc. bydgoszczan, którzy

Lepiej, by Niemcy wygrali

Z ekonomicznego punktu widzenia nie ma cienia wątpliwości, że okres przejściowy, nim nasi pracownicy otrzymają swobodę pracy w Unii Europejskiej, nie jest ważny. W Polsce przywiązuje się do tej kwestii nadmierną wagę. Znacznie ważniejszy jest dostęp do funduszy strukturalnych. W naszym interesie jes

Białoruś: niezależny raport o naruszaniu praw człowieka

Autorzy raportu zwracają uwagę, że w tym roku sytuacja w zakresie praw człowieka raczej się nie polepszy ze względu na zbliżające się wybory prezydenckie, przewidziane na 2006 rok. Raport skrytykowała "Sowietskaja Biełorussija", organ administracji prezydenta. Nie wdając się w polemikę co

Nie tylko my oglądamy komisję. Żenujący komentarz szefa publicystyki w TVP Info

. "Gazety Polskiej Codziennie. Oto jeden z jego komentarzy do dzisiejszego przesłuchania: "Giertych - proszę o uchylenie pytania. Wassermann - nie uchylam. :D Tego się nie robi koniom". Jego wpis doczekał się wielu krytycznych reakcji. "Pan jest szefem publicystyki w TVP Info? Czym

Brat Rachonia z TVP szefem w Enerdze. PiS oblepił tę firmę

Na założonej przez partię Nowoczesna stronie misiewicze.pl podano, że doktor filozofii i wykładowca akademicki Nikodem Rachoń został dyrektorem zarządzania marką w Energa SA. Jest też informacja, że to brat Michała Rachonia, dziennikarza TVP Info i "Gazety Polskiej". Informację tę

Był prokuratorem Międzynarodowego Trybunału Karnego. Teraz ma pomóc w sprowadzeniu wraku tupolewa

- Umowę z Antonim Macierewiczem podpisaliśmy w ostatnim tygodniu - mówi w wywiadzie dla "Dziennika Gazety Prawnej" Moreno-Ocampo. Argentyński prawnik jeszcze w swoim kraju pracował m.in. przy śledztwie wobec wojskowej dyktatury. W 2003 roku został Głównym Prokuratorem 

Turecka dziennikarka i obrończyni praw człowieka Asli Erdogan zwolniona z aresztu. "To tylko początek"

" "Pamiętajcie o nas" - apelowała często w mediach społecznościowych dziennikarka. Asli Erdogan była związana z turecko-kurdyjską gazetą "Özgür Gündem" ("Niezależny Dziennik"). Władze od lat oskarżały pismo m.in. o wspieranie niepodległościowych zapędów

Zamieszanie wokół nagrody im. Kapuścińskiego. TVN24: "Wstrzymano konkurs". A PAP dementuje

jakiejś takiej luźnej rozmowie z dwóch źródeł niezależnych od siebie i oboje powiedzieli to samo, że nowy prezes wypowiedział się, że w tym roku nagrody nie będzie, ale nie tłumacząc czy będzie na przyszłość, ani też dlaczego nie będzie - mówiła w rozmowie ze stacją Alicja Kapuścińska, wdowa po

"Gazeta Polska" na tropie "kłamstwa smoleńskiego". Jedna teoria goni drugą, sensacja - sensację

W Smoleńsku był zamach, eksplozje rozerwały samolot, Tusk utrudniał wyjaśnianie przyczyn katastrofy - takie twierdzenia od lat pojawiają się w artykułach 'Gazety Polskiej'. Przypominamy okładki 'GP' i 'GPC', które prezentowały sensacyjne, zmieniające się  - i dotąd niepotwierdzone - teorie

Węglarczyk o naciskach PiS w TVP. Przypomina słowa o "trzymaniu mordy w kuble"

należących do koncernu RASP. Charakter dziwacznych insynuacji, uparte i haniebne podnoszenie rzekomej niemieckości gazeta Axela Springera Polska, te szokujące próby grania na nacjonalistycznej nucie, zupełnie abstrahujące od faktu, że tytuły te powstają całkowicie w Polsce, redagowane przez niezależnych

"Portal" Misiewicza przestał działać. Rzecznik pisze o sukcesie i wyłącza stronę po tygodniu

"Atak informacyjny na rząd" autorstwa Tomasza Sakiewicza. W zakładce "video" film TVP "Pucz" oraz "Nocna Zmiana" z 1995 roku. Na stronie polecono też trzy inne serwisy - Niezależna, Radio Maryja i wPolityce. Portal Misiewicza wywołał kpiny. Ale dezinformacja to

Wyrok polityczny w Azerbejdżanie

redagowaniu artykułu - twierdzi wydawca gazety. Opozycyjny Front Ludowy Azerbejdżanu uważa, że jest to element nacisku politycznego na niezależną prasę.

Pijany motorniczy zabił 3 osoby. Teraz wyszedł na wolność, przez nową opinię

podczas rozprawy apelacyjnej i przypomina, że wcześniej biegli nie stwierdzili u niego problemów ze zdrowiem i podważali fakt utraty przytomności. Prokuratura uważa, że nie ma podstaw do zwolnienia mężczyzny i chce decyzję zaskarżyć - podaje "Gazeta Wyborcza". Niezależnie od zwolnienia Piotra M

Słowacki dziennik pisze o Zimochu. 'Nie pojedzie na Euro, bo krytykował władzę'

mojego Taty" - napisał. Cofnięte akredytacje Po wywiadzie Tomasza Zimocha dla "Dziennik Gazeta Prawna", w którym słynny komentator krytykował władzę wydarzenia potoczyły się błyskawicznie. Zarząd Polskiego Radia zawiesił Zimocha w pełnieniu obowiązków pracowniczych. Jednocześnie

Cezary Gmyz szybko znalazł nową pracę. Dziennikarz będzie korespondentem TVP

"Kuchnia polska". Współpracował także m.in. z "Uważam Rze", "Do Rzeczy", "Gazetą Polską" i "Niezależną". Dziennikarz zasłynął najbardziej publikacją "Trotyl na wraku tupolewa" w "Rzeczpospolitej" w 2012 r., po której został

Ostry spór w prawicowych mediach. Karnowski i Sakiewicz kłócą się o TVP i odwołanie Kurskiego

dłużej, niż ostatnie tygodnie czy miesiące. Na Twitterze Jacka Kurskiego można znaleźć wpis z 2013 roku, w którym ostro atakuje "Gazetę Polską", twierdząc, że "jest tak niezależna od PiS, jak "Komsomolskaja Prawda" od Kremla". Przytoczył też opis procesu, jaki jego ówczesna

Wajda o manifestacjach KOD: To zdrowy rozum prowadzi Polaków na ulice

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nasW rozmowie z "Gazetą Wyborczą" Andrzej Wajda mówi głównie o swoim filmowym dorobku - m.in. o pracach nad "Człowiekiem z marmuru" i "Człowiekiem z żelaza", a także Gdańsku i Solidarności. Reżyser został też zapytany o Lecha Wałęsę

"Nature" publikuje list polskich naukowców. "Antynaukowa fala przetacza się przez Polskę"

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas"Nature" to jedno z najstarszych i najbardziej prestiżowych czasopism naukowych. Tygodnik ukazuje się od 1869 roku i opisuje odkrycia z różnych dziedzin nauk przyrodniczych, ścisłych czy ekonomicznych. Gazeta ma też jeden z najwyższych wskaźników cytowań

Molestowanie seksualne studentek na brytyjskich uczelniach. "Mamy do czynienia z epidemią"

uczelni. - Kiedy odmówiłam, władze były zmuszone do poprowadzenia niezależnego śledztwa. Miałam jednak poczucie, że nie było ono ani trochę niezależne. Ostatecznie, pomimo wielu dowodów, nie uwzględniono żadnej z moich skarg. Co więcej, śledczy doszedł do wniosku, że "przyjaźniłam się" z

Matura 2016 - nadchodzą duże zmiany. Będzie można odwołać się od wyniku!

Jednostka bez szans w starciu z urzędem. "Należy to zmienić" O sprawie jako pierwsza poinformowała Gazeta Wyborcza. Na jej łamach czytamy wypowiedź szefa gabinetu politycznego minister edukacji Anny Zalewskiej: - Brak procedury odwoławczej od wyniku matury jest bardzo niebezpieczny i pani

Skandaliczny atak Terlikowskiego na zwolenników Czarnego Protestu. Ale po kilku godzinach wpis zniknął

miejscu i usunął rzeczony wpis z portalu społecznościowego. "Po dłuższym przemyśleniu i przemodleniu sprawy jestem gotów uznać, że użycie tego zdjęcia mogło urazić uczestników jutrzejszych protestów, a niezależnie od tego, co sądzę o poglądach ich organizatorów, tworzymy jedno społeczeństwo i musimy

Abp Depo: Próba rozłączenia tego, co należy do Kościoła i państwa, jest "niewłaściwa". Oto komentarze

Tak politycy komentowali to wystąpienie: Barbara Nowacka, Twój Ruch: - Jestem osobą niewierzącą. Dla mnie głos biskupa - niezależnie, jakiego wyznania - jest nieistotny. On przemawia do wiernych. (...) Fundamentalną rzeczą dla wierzących i niewierzących jest rozdział Kościoła od państwa. Spójrzmy

Fundacja prawicowych dziennikarzy ma dostać 6 mln zł od państwowego funduszu. Na... portal o ochronie Puszczy

Fundacji Niezależne Media. Do celów fundacji - mającej "promować niezależność mediów" - dopisano zdanie o „ochronie środowiska, bioróżnorodności oraz propagowanie idei zrównoważonego rozwoju” - opisuje portal oko.press . Dzięki temu FNM miała kwalifikować się jako

Tomasz Zimoch wezwany przed Komisję Etyki PR. Czemu tak szybko? Rzecznik odpowiada

poniedziałek zostałem zawieszony w pełnieniu obowiązków pracowniczych, a już dziś wezwano mnie przed Komisję. Nic więcej nie mogę powiedzieć, bo i też nic więcej nie wiem - mówi nam Tomasz Zimoch. Zarząd PR zawiesił Zimocha Przypomnijmy: chodzi o wywiad dla "Dziennika Gazety Prawnej" , w którym

Co Lisicki i Terlikowski będą robić na marszu PiS? Zaremba wyjaśnia

przywiązany do modelu rozgraniczenia, dystansu między dziennikarzami a politykami - wyznał. - Choć były czasy, gdy takiej zasady nie było. Przypomnę, że były czasy, kiedy Adam Michnik był naczelnym "Gazety Wyborczej" i jednocześnie posłem w latach 1989-91. Ale rozumiem, uznał, że czasy są normalne i

"Wiadomości" lustrują uczestnika protestu nauczycieli. Gdyby wiedzieli, co robił w w PRL-u...

. Współpracował m.in. z KSS KOR czy Niezależną Oficyną Wydawniczą, prowadził kolportaż wydawnictw podziemnych i udostępniał własne mieszkanie na potrzeby wydawnicze. W stanie wojennym, między 17 grudnia 1981 a 20 lipca 1982 był internowany w ośrodku odosobnienia na warszawskiej Białołęce. O zasługach

Przewodniczący Rady Miejskiej w Sosnowcu odwołany za "dziennikarskie męty"

gazety - szef klubu radnych Niezależni potwierdził, że osobiście słyszał  opinię, która padła przed posiedzeniem kapituły nagrody Zasłużony dla Miasta Sosnowca, w której zasiada m.in. Witold Pustułka, były dziennikarz "Dziennika Zachodniego", a obecnie prezes wydawnictwa wydającego "

Badania "złotego pociągu" ruszą w przyszłym tygodniu

Polub i bądź na bieżąco!W środę prezydent Wałbrzycha podjął decyzję o tym, że badania zostaną przeprowadzone niezależnie przez dwa zespoły. Pojawią się one na słynny 65. kilometrze trasy kolejowej Wrocław-Wałbrzych w różnych terminach i w różny sposób będą prowadzić swoje działania. Bezinwazyjne

Kaczyński dla "Faktu": Duda nie da się sterować. Udowadnia to każdego dnia kampanii

POLUB NAS- Andrzej Duda jest kandydatem poważnym i niezależnym, doskonale przygotowanym do pełnienia najważniejszych funkcji państwowych. Każdego dnia w tej kampanii to udowadnia - mówi w wywiadzie udzielonym "Faktowi" Kaczyński. Prezes PiS odniósł się też do zarzutów, że Duda będzie

Tomasz Bracka - kandydat do parlamentu [WYBORY 2015]

, producent artystyczny i reklamowy- własna firma do dnia dzisiejszego. Kandydat niezależny na Burmistrza Więcborka w wyborach samorządowych w 2002r, 2006r, 2014r. Producent artystyczny, reklamowy i multimedialny od 1989r. współpraca i produkcja artystyczna z zespołami Czesław Niemen, Dżem, Ryszard Riedel

Microsoft jest darmowy dla rosyjskiej opozycji

organizacje posługują się spiratowanymi programami Microsoftu. Rzeczywiście, biedne rosyjskie gazety opozycyjne i niezależne stowarzyszenia oprogramowanie zdobywają nielegalnie. Reguła jest jednak taka, że funkcjonariusze biorą się do grzebania w komputerach tych niezależnych, którzy występują z krytyką władz

"Die Welt" komentuje orzeczenie polskiego sądu. "Będzie miało znaczenie precedensu"

gazeta pod koniec 2008 roku w jednym z artykułów określiła nieopatrznie niemiecki obóz koncentracyjny Majdanek na terenie okupowanej Polski "polskim obozem koncentracyjnym". Dziennik został w tej sprawie pozwany przed sąd przez wnuka jednego z więźniów obozu zagłady Auschwitz. Powód

Z rosyjskiej gazety usunięto artykuł o czołgiście rannym w Donbasie. Pracownicy "Nowej Buriacji" trzy dni wycinali tekst nożyczkami

;. Jak twierdzi Dugarżapow, była to niezależna decyzja redakcji. - Spekulacje, że ktoś zmusił nas do wycięcia tekstu, są niedorzeczne - stwierdził redaktor. Potwierdził, że pracownicy gazety ręcznie wycinali artykuł z 50 tys. egzemplarzy. - Zajęło to nam trzy dni - stwierdził. Autor tekstu, Siergiej

Magdalena Żuk. Wszystko, co wiemy o śmierci Polki w Egipcie

na roztrzęsioną, nie chce odpowiadać na pytania o to, co się z nią dzieje. Rozmowę kończy miejscowy rezydent, Mahmud. Wcześniej w tle słychać rozmowy prowadzone po arabsku. W sieci dość szybko pojawiło się ich skandalizujące tłumaczenie. Zaprzeczają jej jednak dwa niezależne tłumaczenia. CZYTAJ

Wizyty amerykańskich prezydentów w Polsce. Nie obyło się bez dużych wpadek

odbył w okresie przemian politycznych. S potkał się wówczas z przewodniczącym Rady Państwa - Wojciechem Jaruzelskim. Odwiedził również Gdańsk, gdzie rozmawiał m.in. z przywódcą 'Solidarności' Lechem Wałęsą. Fot. Krzysztof Miller / Agencja Gazeta Natomiast podczas drugiej wizyty w Polsce - w 1992

Już niedługo aptekarz zmierzy ciśnienie i poziom cukru. Resort zdrowia przygotowuje nowe przepisy

. Gazeta Prawna". Farmaceuci zgodni - to dobre zmiany Jak podaje dziennik, branża aptekarska zabiegała o wprowadzenie podobnych regulacji od lat. Do tej pory rządzący wskazywali jednak na potencjalne zagrożenia nowego prawa. Obecny resort zdrowia postanowił się sprawą zająć - przedstawił już projekt

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów