elektroniczny system poboru opłat

Lech Bojarski, Poznań

20 mld zł zarobi państwo na mycie drogowym od ciężarówek

20 mld zł zarobi państwo na mycie drogowym od ciężarówek

Prawie 20 mld zł w ciągu ośmiu lat spodziewa się zarobić państwo na elektronicznym systemie poboru opłat dla samochodów ciężarowych. Na tę kwotę złożymy się jednak wszyscy.

Stawiają bramki dla tirów. System, który zastąpi winiety

Na polskich drogach zaczęła się budowa elementów systemu elektronicznego poboru opłat za przejazdy samochodów ciężarowych. System, który zastąpi winiety, ma przynieść państwu w kilka lat ponad 14 mld zł.

Austriacy zbudują system poboru opłat na polskich autostradach

Austriacka firma Kapsch wygrała zorganizowany przez GDDKiA przetarg na budowę systemu elektronicznego poboru opłat na autostradach dla samochodów ciężarowych i autobusów - dowiedziała się w piątek wieczorem "Gazeta"

A2 jeszcze niedokończona, ale płacić trzeba

A2 jeszcze niedokończona, ale płacić trzeba

, którzy zanieczyszczają najbardziej - mówi Stanisław Dojs z viaTOLL. Od 1 stycznia 2012 r. z systemu elektronicznego poboru opłat będą mogli korzystać także kierowcy aut osobowych. Kierowcy, którzy będą korzystali z systemu, nie będą już musieli płacić za przejazd na bramce. Odcinek autostrady A2 między

Rewolucja na A4. Zamiast biletów będą czipy!

Rewolucja na A4. Zamiast biletów będą czipy!

jest taki, że bardzo często przy bramkach tworzą się korki. "Gazeta" dowiedziała się, że Stalexport Autostrada Małopolska, firma zarządzająca autostradą, chce temu zaradzić i jeszcze w tym roku ogłosić przetarg na wprowadzenie nowoczesnego, elektronicznego systemu poboru opłat. - Chcemy

Tak wyglądają bramy elektronicznego poboru opłat. Pierwsze stanęły już na Śląsku

Tak wyglądają bramy elektronicznego poboru opłat. Pierwsze stanęły już na Śląsku

- Do 1 lipca 2011 roku, kiedy zacznie działać system "viaToll", powstanie ponad 430 takich konstrukcji - tłumaczy TOK FM Marcin Hadaj rzecznik prasowy GDDKiA. System elektronicznego poboru opłat "viaTOLL" będzie obowiązkowy dla dużych ciężarówek i autobusów. Płatne będą wybrane

Protest opóźni budowę systemu poboru opłat na autostradach?

Elektroniczne myto ma zastąpić winiety dla samochodów ciężarowych od 1 lipca przyszłego roku. Tak przynajmniej zakłada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która w przetargu wybrała do budowy systemu konsorcjum Kapsch. Za 4,9 mld zł firma ma zbudować system oparty na technologii

Nowy pomysł Polaczka: Drogi ekspresowe będą płatne?

autostrad, ale także dróg ekspresowych. Ministerstwo tłumaczy zmiany dyrektywami unijnymi. Zgodnie z nimi, od 2009 r. w całej Europie ma być wprowadzony jednolity system opłat elektronicznych dla ciężarówek. Właśnie on umożliwi rewolucję na polskich ekspresówkach. Dwa-trzy lata później podobny system ma

Koniec bramek do poboru opłat na polskich autostradach? Ministerstwo: Musimy ujednolicić system

Koniec bramek do poboru opłat na polskich autostradach? Ministerstwo: Musimy ujednolicić system

Obecnie na polskich autostradach mamy do czynienia z dwoma funkcjonującymi równolegle systemami poboru opłat. Kierowcy samochodów ciężarowych w większości korzystają z rozwiązania elektronicznego, czyli systemu viaTOLL, podczas gdy kierowcy osobówek zazwyczaj wnoszą opłaty za pomocą systemu bramek

Kolejne 250 km polskich dróg będzie płatnych [VIATOLL]

Kolejne 250 km polskich dróg będzie płatnych [VIATOLL]

) Jak omijać zatory spowodowane remontami na A4 [MAPY] Miliardy dochodu Elektroniczny System Poboru Opłat viaTOLL jest obowiązkowy dla wszystkich pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, a także dla autobusów (niezależnie od ich DMC). System działa od lipca 2011 r. na dwóch trasach

Za półtora roku elektroniczne opłaty od ciężarówek na autostradach

Zaczął się jeden z największych i najbardziej lukratywnych państwowych przetargów - na Krajowy System Poboru Opłat wraz z systemem elektronicznego poboru opłat. Do 2 lutego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka na zgłoszenia firm zainteresowanych zleceniem na system, przez który

Fortuna leży na naszych drogach i autostradach. Przepisy o karaniu kierowców unikających opłat za przejazd do pilnej zmiany

Fortuna leży na naszych drogach i autostradach. Przepisy o karaniu kierowców unikających opłat za przejazd do pilnej zmiany

System elektronicznego poboru opłat ViaToll działa od 1 lipca 2011 r. W tej chwili obejmuje 2650 km autostrad, dróg ekspresowych i krajowych. Za przejazd muszą płacić kierowcy wszystkich autobusów oraz samochodów, których dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t. Pieniądze są przeznaczone na

Szybszy przejazd przez bramki na A4 Katowice-Kraków

- System elektroniczny umożliwi transakcję pojazdu, który nie będzie musiał na placu poboru opłat w ogóle się zatrzymać, tylko jechać 40 km/h - zapowiada Paweł Kocot, przedstawiciel Stalexportu, zarządzającego płatnym odcinkiem autostrady A4. Wystarczy, że w aucie będzie umieszczona elektroniczna

System e-myta tak szczelny, że... płacą kierowcy osobówek

System e-myta tak szczelny, że... płacą kierowcy osobówek

całkowitej powyżej 3,5 tony. 1 lipca ubiegłego roku wszystkie takie pojazdy objął system elektronicznego poboru opłat, czyli e-myta. "Rzeczpospolita" zauważa, że polskie przepisy są sprzeczne z unijną dyrektywą z 2006 roku. Określona w niej definicja "pojazdu" nie obejmuje aut o

Koniec darmowej A2, kiepski początek elektronicznego myta

Koniec darmowej A2, kiepski początek elektronicznego myta

Odcinek A2 z Konina do Łodzi otwarto już pięć lat temu, ale kierowcy jeździli drogą za darmo, bo nie spełniała ona standardów autostrady płatnej. Brakowało systemu łączności alarmowej, miejsc obsługi podróżnych z ławeczkami, toaletami i placami zabaw dla dzieci, bramek do poboru opłat czy stacji

Nowak: Zwolniono osobę, która nie podniosła szlabanu karetce

Nowak: Zwolniono osobę, która nie podniosła szlabanu karetce

nieuzasadnione? Operatora systemu poboru opłat na A4 proponował by służby ratownicze miały podjeżdżać do bramek i pobierać bezpłatny bilet, by wjechać na autostradę. W razie korków miały korzystać z tzw. pasów serwisowych. Zdaniem służb ratowniczych pobieranie biletu opóźnia przejazd, co może zaważyć na

Polak woli jeździć po dziurach, niż zapłacić za lepszą drogę

Polak woli jeździć po dziurach, niż zapłacić za lepszą drogę

Za korzystanie z autostrad i dróg ekspresowych płacą teraz tylko kierowcy ciężarówek. Pojazdy osobowe poruszają się za darmo. Kierowcy płacą tylko za wjazd na autostradę - opłata jest pobierana na bramkach. Od nowego roku ma zacząć obowiązywać elektroniczny system poboru opłat. Obejmie w sumie

Koniec systemu winiet

- Zmiany mają na celu dostosowanie naszego prawa do dyrektyw unijnych i przygotowanie elektronicznego systemu poboru opłat za przejazd autostradami - mówi cytowany przez "Rzeczpospolitą" Jarosław Waszkiewicz, dyrektor Departamentu Budowy Dróg i Autostrad w Ministerstwie Infrastruktury

Elektroniczny pobór opłat dla TIR-ów będzie później

kilometrów. System funkcjonuje już m.in. Niemczech, Austrii i Czechach. I przynosi tym państwom spore zyski. W Niemczech w latach 2005-09 pobrano w nim 17,2 mld euro. Polska planowała wprowadzenie elektronicznego poboru opłat 1 lipca 2011 r. na początku na sieci ok. 1800 km autostrad, dróg ekspresowych i

Płatny przejazd Trasą Toruńską dla miejskich autobusów

Płatny przejazd Trasą Toruńską dla miejskich autobusów

Przeczytaj także: Chaotyczne znaki na S8: ekspresowa tylko w jedną stronę E-myto, czyli elektroniczny system poboru opłat viaTOLL, działa od półtora roku i obejmuje kolejne odcinki dróg krajowych: autostrad, ekspresówek i niektórych dwupasmówek. Płacić muszą kierowcy wszystkich pojazdów powyżej 3,5

Elektroniczne myto na wariackich papierach

, że elektroniczny pobór opłat, który zastąpi winiety dla ciężarówek, ruszy 1 lipca. To samo mówi Dorota Prochowicz, rzeczniczka viaTOLL: - Data uruchomienia systemu jest dla nas wiążąca. - Przy takim stanie przygotowań albo system po prostu nie ruszy i kierowcy ucieszą się, że opłaty odwleką się w

Rząd szykuje opłaty na kolejnych autostradach

spółka uczestniczy już w przetargu na budowę prestiżowego odcinka płatnej autostrady A2 z Łodzi do Warszawy. Stalexport jest więc zainteresowany umową w sprawie eksploatacji wybudowanych już odcinków obu autostrad. - Osiągnęlibyśmy efekt synergii, wprowadzając np. system elektronicznego poboru opłat na

Incydent z karetkami na A4 trwał sekundy. "Stracił pracę, powinien zareagować natychmiast"

Incydent z karetkami na A4 trwał sekundy. "Stracił pracę, powinien zareagować natychmiast"

takie, że strażacy, wyjeżdżając na akcję, mają informować o tym operatora systemu poboru opłat, by ten był w gotowości do otwarcia bramki na pasie dla pojazdów uprzywilejowanych. - Doraźnie się na to zgodziliśmy. Będziemy testować to rozwiązanie. Wiemy, że działa, bo już przećwiczyliśmy tę procedurę

Kolejna podwyżka na autostradach

podwyżek na tych drogach można się spodziewać w lipcu 2011 r., kiedy zastosowany zostanie elektroniczny system poboru opłat - czytamy w gazecie.

Autostrady dłużej pozostaną bezpłatne

pobierane opłaty na bezpłatnych odcinkach A2 i A4. W grę mogą wchodzić tradycyjne bramki na trasie lub zjazdach i wjazdach, ale także system elektronicznego poboru opłat np. za pomocą łączności satelitarnej. Firmom, które chciały wystartować w przetargu, nie spodobała się taka formuła. Zgłosiły szereg pytań

Podatkometr to wizja przyszłości

" do wprowadzenia systemów elektronicznego poboru opłat, najpierw na autostradach i drogach ekspresowych, a docelowo - "na wybranych elementach dróg publicznych i w żegludze". Dodatkowo planuje się stworzyć podstawy prawne dla wprowadzania przez samorządy opłat za wjazd do wyznaczonych

Prokom wjeżdża na czeskie drogi

W piątek czeski urząd antymonopolowy potwierdził, że konsorcjum kierowane przez austriacką firmę Kapsch wygrało przetarg na budowę i eksploatację elektronicznego systemu poboru opłat drogowych od ciężarówek. Wartość całego kontraktu szacuje się na 640 mln euro. Konsorcjum ma stworzyć system, który

Jedna autostrada - dwa systemy poboru opłat

całej Unii Europejskiej może obowiązywać już elektroniczny system poboru opłat za korzystanie z dróg, w którym nie będą potrzebne żadne bramki. Oparty będzie on o lokalizację satelitarną lub system łączności radiowej. Na pocieszenie pozostaje też to, że opłaty na państwowej A2 zaczną obowiązywać dopiero

"100 zł za studencki parking? Niektórzy przeliczają na piwo, inni na koszty życia studenckiego"

placami postojowymi zlokalizowanymi przy ul. Traugutta, z których studenci mogą korzystać, płacąc rocznie 100 zł (50 zł to zwrotna kaucja za elektronicznego pilota, 50 zł idzie na poczet utrzymania systemu wjazdowego). Zapisy odbywają się na przełomie września i października. Na obu parkingach jest dziś

NIK: GDDKiA nie wykorzystała ponad 1 mld zł na budowę dróg i autostrad

skrytykowała brak współpracy z samorządem, brak prowadzenie prac studialnych nad płatnymi autostradami, nieprowadzenie prac nad utworzeniem systemu elektronicznego poboru opłat i koordynacji robót w pasie drogowym. Negatywne oceniono też funkcjonowanie kontroli wewnętrznej."Czy GDDKiA jest w stanie

Tiry wrócą do miast, bo będą omijać płatne drogi

wprowadza tę rewolucję, ministerstwo nie kryje, że wróci horror tirów omijających autostrady. "Do momentu wprowadzenia stawek opłat za przejazdy po drogach krajowych pobieranych w systemie elektronicznym odpływ ruchu z autostrad płatnych na drogi równoległe może sięgnąć 65 proc." - ocenia resort w

Rząd rzuci tiry na miasteczka

drogi - dodaje Waszkiewicz. Nie ma pewności, kiedy system ruszy. - Projekty aktów prawnych wprowadzających pobór opłat elektronicznych wraz ze studium wykonalności systemu powinny zostać przygotowane do podjęcia decyzji przez rząd w połowie 2009 r., tak aby system w docelowej wersji mógł zacząć działać

Jest porozumienie w sprawie A2 do Świecka!

systemu poboru opłat za ruch autostradą. Być może zamiast tradycyjnych bramek, zacznie już działać elektroniczny system poboru opłat za pomocą łączności radiowej lub satelitarnej. 30 czerwca 2008 r. ma być gotowe tzw. zamknięcie finansowe inwestycji, w trzecim kwartale przyszłego roku powinna ruszyć

Autostrada A4 wreszcie prowadzi do granicy

2011 roku, gdy gotowy będzie system elektronicznego poboru opłat. Jeszcze nie wiadomo, od kiedy za autostradę płacić będą kierowcy aut osobowych. GDDKiA tak śpieszyła się z otwarciem nowego odcinka, że zapomniała o odsłonięciu wielu znaków do niego prowadzących. Kierowcy nie mieli jednak problemów z

Od piątku A4 płatna. Jak ją objechać? Sprawdziliśmy [MAPY]

której chętnie zatrzymywali się Polacy z Niemiec. Od trzech lat stoi on pusty. Z głodu jednak nie umrzemy - nadal wzdłuż trasy znajdziemy lokale bardziej i mniej luksusowe. Animacja prezentująca system elektronicznego poboru opłat na A4 Wyruszyłem bardzo wcześnie - o 6.30. Mimo

Ile producenci gadżetów płacą twórcom

komórek sami producenci szacują na 28,5 mld zł. Ile w ciągu ostatnich trzech lat mieli z tego twórcy? Okazało się, że choć jest to informacja publiczna, to dostęp do niej nie jest łatwy. Uprawnione do poboru opłat są trzy organizacje reprezentujące twórców - SAWP (Stowarzyszenie Artystów Wykonawców

Obwodnica Poznania bez trzeciego pasa na Euro 2012

elektronicznego systemu poboru opłat, autostradą może jeździć jeszcze mniej tirów. - Podejmowanie tak poważnych inwestycji jak budowa trzeciego pasa musi mieć swoje uzasadnienie w poziomie ruchu, by strona publiczna oraz banki kredytujące projekt wyraziły na nie zgodę - zaznacza Kwiatkowska. Spółka podaje

Kruszyna apeluje: zdejmijcie kłódkę z A1

. Zamykana na kłódkę, ale po co ją kupować? Można postawić tu bramkę i pobierać myto. A jak słyszę, planuje się wprowadzić elektroniczny system poboru opłat i w takim wypadku nie powinno być z wjazdem przez MOP żadnych problemów. Problemem jest za to prawo: rozporządzenie o płatnych drogach wyklucza

Euro-GPS: niech Kopernik wyprze Galileo

będzie od 2008 r. świadczył usługi dla transportu (np. systemy nawigacyjne w samochodach, samolotach i na statkach, pobór opłat za przejazdy drogami), telekomunikacji (np. tworzenie bezpieczniejszych systemów elektronicznych transakcji bankowych). Będzie wykorzystywany do nadzoru rurociągów i sieci

Komisarz Bieńkowska: Nie chciałam być wiceprzewodniczącą

Brukseli. - Jestem bardzo zadowolona z połączenia ministerstw. Nie myślałam, że będą to tak dobrze oceniać. Nie ukrywam, że ten wspólny resor traktuję jak dziecko. Na koniec ważne decyzje W TOK FM poinformowała, że w przyszłym tygodniu dowiemy się, jak będzie wyglądał nowy system opłat za przejazd

Sellin: Media muszą być instytucją wyższej użyteczności publicznej

dalej? Jarosław Sellin: Krajowa rada podejmuje swoje obowiązki, będzie miało nieco ograniczone kompetencje w porównaniu z dzisiejszymi, wszystkie sprawy techniczne przejdą do nowego Urzędu Komunikacji Elektronicznej, i to jest dobry ruch, bo dzisiaj mieliśmy sytuację chaosu kompetencyjnego w tej

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

System Berberis

rozbudować za pomocą modułów. System Berberis wspomaga m.in. ewidencjonowanie kontrahentów, rejestrowanie zdarzeń, grupowanie zdarzeń w sprawy i spraw w projekty, archiwizację i obieg dokumentów, planowanie i przeprowadzanie działań marketingowych (m.in. przy pomocy poczty elektronicznej

System XL - Pojazdy

System XL – Pojazdy to aplikacja stworzona dla użytku firmowego.

System XL – Pojazdy pozwala na prawidłowe obliczenie kosztów używania pojazdów, które nie są środkami trwałymi firmy.

System XL – Pojazdy jest niesłychanie

ArcaVir System Protection

ArcaVir System Protection to kompleksowa ochrona komputera osobistego przed wirusami i atakami internetowymi.

ArcaVir System Protection oferuje stałe monitorowanie systemu i blokowanie niebezpiecznych plików. Najnowsza wersja posiada nowy silnik antywirusowy, ulepszony

e-Deklaracje

e-Deklaracje to bezpieczne i proste w obsłudze narzędzie do elektronicznego wysyłania deklaracji podatkowych PIT i VAT bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych i kadrowo płacowych do platformy Ministerstwa Finansów.

e-Deklaracje oferuje bardzo przejrzysty i

MobileGadu

MobileGadu to darmowy klient sieci Gadu-Gadu, który nie wymaga żadnych opłat abonamentowych i jest dystrybuowany za darmo. Aplikacja działa na urządzeniach typu Pocket PC z zainstalowanym systemem Windows Mobile. MobileGadu posiada również wiele opcji, których nie doszukamy się w oryginalnym